Avatar billede bamseole Nybegynder
28. november 2008 - 15:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Apache og HP Colour Laserjet 2840

Hej, jeg har en HP Colour Laserjet 2840 hvor jeg har installeret den medfølgende software for at kunne scanne til netværk som med den software kun lader sig gøre hvis softwaren er installeret på den computer som man vil scanne til. Hvis jeg installerer Apache(Wamp) virker scan over netværk ikke længere. Er der nogen der ved hvad det kan være det er der konflikter og hvad man evt. kan gøre for at løse problemet ?
Avatar billede showsource Seniormester
29. november 2008 - 13:17 #1
Måske fordi apache pr. default bruger port 80, og det samme gør software til scanning?
Avatar billede bamseole Nybegynder
29. november 2008 - 13:32 #2
Det har du måske ret i. Men det er vel muligt at få Apache til at bruge en anden port Ikke ? og hvis ja hvordan gør man det ?
Avatar billede showsource Seniormester
29. november 2008 - 16:27 #3
Du har en fil, "http.conf" som formodentlig ligger %apachedir%/conf/
I den er en linie:

Listen 80

Prøv at ændre den til 81 og genstart apache
Avatar billede bamseole Nybegynder
17. december 2008 - 19:30 #4
Hej igen, har været optaget et stykke tid, dit svar virker fint jeg takker for hjælpen. Kan du ikke smide et "svar" så du kan få point ?
Avatar billede showsource Seniormester
17. december 2008 - 20:14 #5
Jow da :O)