Avatar billede andersberg Nybegynder
28. juni 2001 - 21:05 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

msconfig i 2000

Findes der noget lignende msconfig i W2K. Et eller andet sted hvor jeg kan hvilke programmer der ikke skal starte op, ligesom man kan i msconfig i Win me og win 98.
Avatar billede pennywise Nybegynder
28. juni 2001 - 21:06 #1
bare skriv.... msconfig i kør.....
Avatar billede andersberg Nybegynder
28. juni 2001 - 21:09 #2
Jamen det ligger jo ikke i Win2000. det hedder i hvertfald ikke msconfig.......
Avatar billede double-g Juniormester
28. juni 2001 - 21:14 #3

SDu kan installere det her program. Det virker næsten som msconfig. (som ikke findes under W2K)
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
Avatar billede makse Nybegynder
28. juni 2001 - 21:14 #4
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. juni 2001 - 21:37 #5
Ellers kan man kopiere msconfig fra en Windows 98 maskine ... det køre også uden problemer!
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juni 2001 - 22:12 #6
Er der noget at være i tvivl om, bruger selv startup der lægger sig i Kontrolpanel under det navn.
Avatar billede dis_pater Nybegynder
28. juni 2001 - 22:28 #7
Det mest sikre er at se under:

Computer administration og \"tjenester og programmer\" og \"tjenester\"
det kan være lidt for de langhårede at starte og stoppe services derinde, men en mulig \"virus/trojan.\" kunne gemme sig der.
ellers er disse key\'s i registreringdatabasen:
[HKEY_USERS\\.DEFAULT\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run]
og
[HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run]
og
[HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run]
og ellers i
Autoexec.bat samt WIN.INI under \"load=\" og \"run=\"
Og til sidst i \"START--PROGRAMMER--START\", menuen som alle kender.
Avatar billede hotpop Novice
28. juni 2001 - 22:38 #8
hvis du kører win98 + win2000 kopierer du bare filen msconfig.exe fra c:\\windows\\system til c:\\winnt\\system32 + regenv32.exe skal kopieres til c:\\winnt@sysytem32, derefter vil du så kunne styre dine autostartprogrammer på samme måde som under win98.
Avatar billede andersberg Nybegynder
29. juni 2001 - 19:43 #9
Kan du ikke sende regenv32.exe til mig??? For en af mine venner har 98 men der ligger den ikke i. Og når man kun har msconfig liggende inde, kommen den med en masse fejlmeddelser før den går ind i det.
Avatar billede makse Nybegynder
29. juni 2001 - 19:47 #10
Du behøver ikke regenv32.exe Og det er normalt med de fejl.
Avatar billede double-g Juniormester
29. juni 2001 - 19:59 #11

Hmmm... StartupCPL kører helt uden fejl...
Avatar billede hotpop Novice
29. juni 2001 - 20:43 #12
makse> de fejl??? Der er kun een, og den undgås ved at kopiere regenv32.exe også.
andersberg> jo jeg kan godt sende den men mangler lige en mailadresse... Din side er jo nede...
Avatar billede makse Nybegynder
29. juni 2001 - 20:46 #13
Hmm, jeg har nu ikke Regenv32.exe i Windows 98 selv.
Og når jeg kører MSConfig.exe får jeg 4 fejl. (Autoexec.bat, Config.sys, System.ini og Win.ini mangler)
Avatar billede hotpop Novice
29. juni 2001 - 20:52 #14
Nu kører jeg Dual WinMe/Win2000, og i Win2000 siger den at den ikke kan finde regenv32.exe når msconfig startes op. Msconfig i win98 og WinMe er heller ikke helt ens, da der er lidt flere muligheder i Me´s version. Det er den eneste fejl.
Avatar billede hotpop Novice
29. juni 2001 - 20:52 #15
regenv32.exe findes måske kun i WinMe? Kunne lyde sådan...
Avatar billede makse Nybegynder
29. juni 2001 - 20:54 #16
Åhh, ja. Det er sikkert derfor.
Avatar billede andersberg Nybegynder
29. juni 2001 - 21:37 #17
Hmmm......jeg har lige kopieret regenv32.exe
fra en Me maskine og det virker stadig ikke. Jeg får stadig de 4 fejlmeddelser.
Avatar billede hotpop Novice
29. juni 2001 - 21:38 #18
andersberg> Det virker! de 4 feljmeddelser skal du bare ignorere!
Avatar billede hotpop Novice
29. juni 2001 - 21:39 #19
regenv32.exe var for at undgå at jeg fik den... ikke for at det skulle virke!
Avatar billede andersberg Nybegynder
29. juni 2001 - 21:43 #20
okay.....men jeg har noget virus program McAfee som starter op i starten, men det kan jeg da ikke deaktivere i Msconfig
Avatar billede hotpop Novice
29. juni 2001 - 21:45 #21
så afinstaller mcafee antivirus!
Eller som double-g skrev: \"SDu kan installere det her program. Det virker næsten som msconfig. (som ikke findes under W2K)
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml \"
Avatar billede andersberg Nybegynder
01. juli 2001 - 14:18 #22
FUCK, da jeg skulle acceptere double-q, kom jeg til at afvise det i stedet for. Så vil du ikke lige lave et svar igen double-q???
Avatar billede double-g Juniormester
09. juli 2001 - 19:38 #23

Ok, hvis du insisterer. :-))
Avatar billede double-g Juniormester
09. juli 2001 - 19:40 #24

And my name is G ....... Double-G....
:-))