Avatar billede pernillemb Nybegynder
27. november 2008 - 11:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Regel ved mappenavn i emnefeltet

Hejsa.

Jeg prøver at lege med regler inde i Outlook, men mangler lidt en speciel funktion.

Jeg har mellem 30 og 40 små projekter jeg arbejder på, som der er stor udskiftning på hele tiden. Sådan som jeg kan få det til at virke nu, så skal jeg ind og lave 2 regler (én for modtagne mails og én for sendte mails) hver gang jeg får et nyt projekt, hvilket tar utroligt lang tid at oprette for samtlige projekter.

Mit spørgsmål er så nu, om man kan lave en generel regel, der siger noget i stil med hvis der kommer en mail med 'mappenavn' i emnefeltet så flyt den i 'mappenavn' og det samme med afsendte mails. Derved kan jeg bare lave reglen én gang for alle og så gælder den hver gang jeg opretter en ny mappe til et nyt projekt.

Findes sådan en regel?
Avatar billede impulze Nybegynder
27. november 2008 - 11:55 #1
Funktioner -> Regler og beskeder - > Ny regl...
Under skabelon: "Flyt meddelelser med bestemte ord i emnelinjen til en mappe"
Avatar billede impulze Nybegynder
27. november 2008 - 11:59 #2
Eller tag "Start fra en tom regel".. Så laver du en regl for de mails du modtager og bagefter laver du det samme bare med når de er afsendt..
Avatar billede pernillemb Nybegynder
27. november 2008 - 13:08 #3
Ja, det er også det jeg gør, når jeg laver det for hver enkelt projekt.

Det, jeg er ude efter, er en generel regel der gælder for alle mails sendt og modtaget at hvis der er en mappe, f.eks. 'mappe1', og der kommer en mail med 'mappe1'-ordet i emnefeltet, så skal den automatisk flytte denne mail til den mappe.

Det var for at spare en masse tid med at lave regler for hver enkelt projekt at jeg gerne vil have en generel regel. Jeg har så stor udskiftning (og især tilgang af nye) i projekterne at det tar utrolig lang tid at lave regler for hver enkelt projekt.
Avatar billede impulze Nybegynder
27. november 2008 - 14:22 #4
Tror ikke du kan lave en generel regel med et "if funktion" uden mappen er oprettet.

For reglen kræver jo at mappen er lavet når du opretter regelen med emnefeltet.
Avatar billede pernillemb Nybegynder
28. februar 2011 - 11:00 #5
Lukker spørgsmålet