Avatar billede bubbaa Nybegynder
27. november 2008 - 11:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kan oplader brænde bærbar sammen

Hvis man tager en forkert oplader og sætter til en bærbar, hvad skal man så passe på?

Jeg tænker at hvis der er for lidt ampere og volt kan der ikke ske noget, kun at den måske ikke starter op.

Hvis der er for mange ampere eller volt kan den brænde sammen?

Men hvad med en strømforsyning til en almindelig pc, den skal jo helst kunne give mange flere ampere og volt end man har brug for?
Avatar billede peet-49 Novice
27. november 2008 - 11:15 #1
For mange volt ødelægger maskinen.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
27. november 2008 - 11:35 #2
Og det er det eneste man skal tage hensyn til?
Avatar billede realbeekay Nybegynder
27. november 2008 - 12:05 #3
Når du skal finde den rigtige strømforsyning til din bærbare skal spændingen passe med det der står i bunden af den bærbare. M.h.t. ampære skal strømforsyningen min. kunne levere det som den bærbare skal bruge. D.v.s. det gør ikke noget at strømforsyningen kan levere 4,5 A og din bærbare kun skal bruge 3,5 A. Det ampære-tal der står på strømforsyningen er altså det den maksimalt kan levere.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
27. november 2008 - 19:58 #4
Tak for hjælpen
Avatar billede peet-49 Novice
27. november 2008 - 21:42 #5
Hvorfor afviser du et rigtigt svar bubbaa??
Avatar billede bubbaa Nybegynder
27. november 2008 - 22:02 #6
Fordi jeg søgte et mere udførligt svar. Du svarede f.eks. ikke på det med amperen.
Avatar billede NyOpladerDK Nybegynder
16. august 2011 - 03:25 #7
Du vender din bærbar på hoveded, så står der input: det er det strøm den skal bruge.

Så tager du din strømforsyning og finder output, det er det strøm den giver ud til bærbar!

En bærbar må gerne få flere ampere en nødvendig, men ikke for lidt ampere.

Volt skal være 100% ens.

Er forhandler af bærbar, oplader, ram osv. så det er noget jeg ved ;)

http://www.nyoplader.dk/details.html