Avatar billede -maverick- Nybegynder
27. november 2008 - 10:32 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Mistet adgang til USB nøgle

Når jeg sætter USB nøglen i computeren, dukker drevet frem som "Removable Disk (D:)". Men når jeg prøver at åbne drevet, får jeg beskeden "Please insert a disk into Removable Disk (D:).

Jeg har Vista, og før det gik galt var jeg inde under properties for USB nøglen og angive, at den kunne bruge en del af hukommelsen som ekstra RAM. Når jeg lader USB nøglen blive i computeren under opstart, er der helt klart liv i USB nøglen, men i begyndelsen af Vista opstart, sidder computeren fast, og vil først gå videre med opstarten, når jeg fjerner USB nøglen.

Jeg har også kommet til at angive, at computeren skulle boote fra USB nøglen, hvilket måske også kan være årsagen til, at det er gået galt.

Jeg har været naiv nok til at lægge alle mine data på USB nøglen i forbindelse med, at jeg brugte en anden USB nøgle til at installere Vista på en anden computer. Der er mange vigtige data.

Jeg har prøvet at bruge USB nøglen i to andre computere uden succes, og jeg har prøvet et par free ware data recovery programmer ligeledes uden succes.

HJLÆP MIG!

På forhånd tak.

Mvh,
Christian
Avatar billede applezine Nybegynder
27. november 2008 - 10:40 #1
Hvad med at køre et live OS, såsom DSL(damn small linux).. og så mounte usbdisken i den. Mon ikke du derved kan se indholdet ?!
Avatar billede -maverick- Nybegynder
27. november 2008 - 10:47 #2
Jeg vil prøve. Det tager noget tid. Jeg har ingen erfaring med linux. Men tak.
Avatar billede -maverick- Nybegynder
27. november 2008 - 13:04 #3
Jeg får følgende besked: Raw Data Mode. Filesystem management is not active.

Under Image properties står der 651 MB, så det ser ud som om, at data er der endnu.
Avatar billede applezine Nybegynder
27. november 2008 - 13:29 #4
Hvor ser du det henne ?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
27. november 2008 - 14:05 #5
hvis du har fjernet stickes uden at bruge sikker fjernelse kan du ha ødelagt sticken
Avatar billede -maverick- Nybegynder
27. november 2008 - 14:39 #6
Jeg har helt sikkert fjernet nøglen på et tidspunkt uden at bruge sikker fjernelse. Hvis den er gået i stykker på den måde, er der så ikke noget at gøre.

Jeg ringede til IBAS. De ville have mellem 5 og 9 tusind kroner for at reatablere data. Der må være en billigere løsning.

applezine> Jeg har downloaded DSL 4.4.7 Undisker Disk Image. Der er der jeg får meddelelsen. Var det et andet program, du mente?
Avatar billede applezine Nybegynder
27. november 2008 - 14:48 #7
Ja, jeg mente desværre noget andet :)

Et meget lille linux os. Fylder kun 50 MB som skal brændes ud på en cd. Den booter man så fra og du kan nøjes med at skrive dsl og trykke enter(når du booter op fra den). Når den er færdigindlæst åbner du filemanageren og går ind under /mnt

Hvis du kommer så langt må du gerne fortælle hvilke enheder der er derunder.

Du kan hente isoen her fra http://ftp.belnet.be/packages/damnsmalllinux/current/dsl-4.4.10.iso
Avatar billede -maverick- Nybegynder
27. november 2008 - 14:52 #8
Jeg prøver. Takker.
Avatar billede -maverick- Nybegynder
27. november 2008 - 16:16 #9
Hej applezine>

Der er følgende enheder:
auto/
cdrom/
floppy/
hd/
hda1/
pts/
sda/
sys/
test/
unionfs_goose/
Avatar billede -maverick- Nybegynder
27. november 2008 - 16:36 #10
Jeg satte en anden USB nøgle i og fandt indholdet ved at mounte sdc1/

Der er en anden enhed med navn sdb1, men når jeg mounter den, er der ikke noget indhold. Så det virker tilsyneladende ikke.
Avatar billede applezine Nybegynder
27. november 2008 - 19:30 #11
Har du prøvet at mounte sda ? Og hvad med auto ?
Avatar billede -maverick- Nybegynder
27. november 2008 - 20:48 #12
Hej applezine, når jeg mounter auto, får jeg cdrom/ og floppy. Når jeg mounter SDA, er der desværre ikke noget.

Har du andre forslag. Hvis det lykkedes, lover jeg at overføre 500 kr. til din konto. Jeg har virkelig brug for de data ;-(
Avatar billede applezine Nybegynder
27. november 2008 - 22:07 #13
Avatar billede -maverick- Nybegynder
27. november 2008 - 22:49 #14
Jeg har prøvet PC Inspector File. USB drevet popper ikke op, desværre.

Jeg prøver lige TestDisk.
Avatar billede -maverick- Nybegynder
27. november 2008 - 23:03 #15
USB drevet dukker desværre heller ikke frem i TestDisk. Det ser ud til, at der ikke er nogen vej uden om IBAS' 5-9 tusind kroner ;-(
Avatar billede applezine Nybegynder
28. november 2008 - 08:32 #16
Hvad med at sætte usbpennen i en anden maskine med XP ? Og prøve de 2 samme programmer igen ?! Det er da et forsøg værd.
Avatar billede applezine Nybegynder
28. november 2008 - 08:34 #17
Sorry.. Det har du prøvet :)

Det burde godt nok være muligt, at få de data frem igen.
Avatar billede applezine Nybegynder
28. november 2008 - 08:36 #18
http://www.recoverdata.in/recovery-data/memory-stick-data-recovery-utilities.html

"..hat recovers your data from inaccessible, formatted or undetectable USB pen drive. "

Det lyder som din løsning ?
Avatar billede -maverick- Nybegynder
28. november 2008 - 12:25 #20
Pis. Jeg har afleveret den til http://www.dkcdata.dk/cms/main.php. Måske kan jeg få den tilbage og forsøge. Men kæresten har bilen. Pis.

Men tusind, tusind tak. Jeg skriver, hvis jeg når at prøve det.
Avatar billede -maverick- Nybegynder
28. november 2008 - 14:40 #21
Nope. Didn't work.
Avatar billede -maverick- Nybegynder
07. oktober 2010 - 13:01 #22
Svar.