Avatar billede casio Nybegynder
26. november 2008 - 21:48 Der er 1 kommentar

Displayport til analog TV

Jeg har erhvervet mig en af de ny unibody MacBooks. Og jeg kan forstå at den video-out port der er i, hedder en DisplayPort? Jeg vil gerne kunne køre video fra min MacBook over på mit gamle fjernsyn, men inden på apples side kan jeg kun finde "apple mini DVI to Video" adapter. Mini DVI er ikke det samme som DisplayPort er det?

Kan det så ikke lade sig gøre?

Eller kan det lade sig gøre, hvis jeg ofrer penge på to kabler, fx Displayport -> DVI og kombinerer det med et DVI -> Video  ??

Mit fjernsyn er et alm. CRT fjernsyn og har kun de gamle indgange... SCART, S-video og composite video (det gule kabel)
Avatar billede duda Nybegynder
20. december 2008 - 02:36 #1
Der findes en adapter som du søger. Den hedder displayport -> s-video og composite video. Jeg skulle selv bruge en, og jeg gik i Humac, der kunne jeg få sådan en. Dog skulle den bestilles, men jeg har fået den. Prøv ellers epplehuset, men de har kun afdeling i københavn ved nørreport.