Avatar billede zoal Nybegynder
26. november 2008 - 15:02 Der er 22 kommentarer

Hej, Jeg kører 64bit Vista og har nogle problemer med 3d spil

Når jeg starter nye spil, som FarCry2 og Dead Space. Så får jeg en ERROR sigende Noget i stilen med at OpenGL32.DLL missing eller noget i den stil.

Har prøvet på 32bit Styresystem, og jeg har kigget i C:/Windows/System32 og der er filen.

Nogen som kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2008 - 16:50 #1
det kunne måske være opdat af dit grafikkort.

et gæt
Avatar billede zoal Nybegynder
26. november 2008 - 17:26 #2
Burte det ikk kunne være ^^ Pga jeg opdaterede det så sent som igår :b
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2008 - 18:00 #3
hvad er det for et grafikkort.
Avatar billede zoal Nybegynder
26. november 2008 - 19:00 #4
Geforce 9800 GTX/GTX+ :)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
26. november 2008 - 19:42 #5
Prøv dette her.

1. Åben en kommandoprompt kørt som administrator (start\alle programmer\tilbehør\højreklik kommandoprompt og vælg kør som administrator)
2. Skriv: SFC.exe /Scannow
3. ENTER
4. Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
5. Genstart computeren, hvis du bliver anvist om dette.
Avatar billede zoal Nybegynder
26. november 2008 - 19:46 #6
Okay, Prøver jeg lige.
Avatar billede zoal Nybegynder
26. november 2008 - 20:07 #7
Hey, det virkede squ ikk helt. Fik af vide der var nogle Fejl som ikke kunne rettes op på.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
26. november 2008 - 21:25 #8
Siden filen stadig er i dit bibliotek så prøv at registrere den igen sådan her.

Åben start og i kør skriv regsvr32 opengl32.dll
Avatar billede zoal Nybegynder
26. november 2008 - 22:28 #9
Kan det være min fil ikk virker, pga den siger at den ikke er i DLL databasen når jeg skriver det der.
Avatar billede zoal Nybegynder
26. november 2008 - 22:30 #10
This module "opengl32.dll" was loaded but not the entry point
DllRegisterServer was not found.

Make sure that "opengl32.dll" is a valid DLL or OCX file and then try again.

Siger den helt præcist
Avatar billede corleonedk Nybegynder
27. november 2008 - 13:22 #11
Prøv at køre det fra en admin kommandoprompt.

Start>>alle programmer>>tilbehør>>Højreklik kommandoprompt og vælg kør som administrator.

Hvis den stadig ikke vil,så gå til din enhedshåndtering.Find dit skærmkort og fjern enheden,og lad Windows installere den igen.
Avatar billede zoal Nybegynder
27. november 2008 - 13:56 #12
efter at have afinstalleret GFX driveren og reinstalleret virker det stadig ikke.

Denne her bested forekommer igen.

This module "opengl32.dll" was loaded but not the entry point
DllRegisterServer was not found.

Make sure that "opengl32.dll" is a valid DLL or OCX file and then try again.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2008 - 14:47 #13
Avatar billede zoal Nybegynder
27. november 2008 - 14:56 #14
Så vidt jeg kan se er det der en 32bit driver :) Og jeg har selvf hentet en 64bit driver pga jeg kører 64bit software.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2008 - 15:43 #15
ok så er det på plads.

der er indtil flere af dem til afprøvning

http://www.nvidia.com/Download/Find.aspx?lang=en-us

det jeg lige fattede en mistanke om er du skal måske bruge en tidligere version
Avatar billede zoal Nybegynder
27. november 2008 - 15:44 #16
Hvad ville det hjælpe at benytte en gammel version ^^ Det er jo et splinternyt spil som det fejler i :P
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2008 - 15:45 #17
den viser ikke hele linken desværre
slå den ned på Recommended/Beta uden beta så kommer tidligere versioner frem.
Avatar billede zoal Nybegynder
27. november 2008 - 15:47 #18
ja, det har jeg opdaget :D Hvilken Version ville du foreslå?
Avatar billede zoal Nybegynder
27. november 2008 - 15:48 #19
Fordi jeg havde den der med oktober 17 eller hvad den nu hedder og der virkede det ikk med Farcry2 så jeg prøvede at installere den sidst nye som heller ikke virkede. Syntes det pænt wierd :) Ku være rart hvis der var et fix på Microsoft.com ;P
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2008 - 15:51 #20
det ved du - jeg kan spille det på vista ultimate 32 bit uden problemer.
mit kort hedder ati radeon 4870x2.

mit gamle graffikkort (nvidia 8800 gtx ? )kunne ikke lide 178.13 tror jeg den hed og virkede først ordentligt med 178.24.
Avatar billede sveegaard Nybegynder
19. december 2008 - 14:49 #22
Har du opdateret DirectX?