Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
25. november 2008 - 21:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

vælg et trådløst netværk

Hej experter.
der kommer ,den hedder setup, en computer til computer netværk uden sikkerhedsaktivering frem nær jeg søger nætværk.
signalet er kraftiger end den router som jeg kobler mig til.

Hvad kan det være at den finder??

MVH BKK
Avatar billede pc-pro Nybegynder
25. november 2008 - 21:31 #1
En Anden en tror jeg bare være lige glad med det skader ikke (:-
Ellers ved jeg det ikke.
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. november 2008 - 22:57 #2
Det er helt sikkert en Vistamaskine du har, og den tilbyder automatisk adhoc net, som dette kaldes. Når du får beskeden frem, er det fordi at den har konstateret en anden trådløs bærbar eller stationær maskine i nærheden, med tændt netkort.
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. november 2008 - 22:57 #3
Det skulle være svar :-)
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
26. november 2008 - 10:50 #4
det er som følger:
der er 2 bærbar med XP sin viser den samme setup computer til computer også selv om den ene er slukket ned.
Hver bærbar har trædløs mus, men selv om de bliver taget ud at usb sker der ikke noget.
Der er en trådløs printer, men selv om den bliver slukket sker der heller ikke noget.
Den trådløse router er der også
????
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. november 2008 - 11:34 #5
Hvis alle trådløse netkort er slukket, så skal den ikke vise sig med kraftig signal. Det kan jo ikke lade sig gøre. Når du søger netværk, vises kun de netværk som er tændt, og som netkortet kan finde, så finder den en, så er der 1 inden for rækkevidden, som er tændt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. november 2008 - 11:35 #6
Du skal selvfølgelig opdatere listen, når du har slukket for den anden bærbare.
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
26. november 2008 - 11:45 #7
det har jeg også gjort.
Kan det være routeren?
Jeg kan bare ikke forstå at routerens signal er lidt svager end den der hedder Setup, hvor signalet er helt i top. Det må jo betyde at det genstand er meget tæt på. ikke?
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. november 2008 - 13:21 #8
Jeg tror ikke det er routeren, for den laver ikke 2 forbindelser.

Det kan teoretisk være andre trådløse enheder som, F.eks trådløs telefon, anvender samme frekvensbånd.

Prøv at scanne for trådløse enheder med www.netstumbler.com. den kan fortælle meget om den enkelte enhed den finder.
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
18. december 2008 - 19:05 #9
Det viste sig at der var to udgange på den trådløse printer der havde to udgange!!