Avatar billede Thomas Knudsen Nybegynder
25. november 2008 - 16:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Delt printer på printserver får ikke indstillinger med på klient

Har en delt på printer på domænet via min printserver, som er lidt specielt med papirstørrelsen pga adresselabels. Det sætter jeg på serveren.

Derefter tilføjer jeg printer til klient pc men de indstillinger omkring papirstørrelse er tabt.

Så skal jeg manuelt sætte dem på omkring 150 pc'er og det gider jeg ikke. En manuel til brugerne er en mulighed, men det kan da ikke passe, at man ikke kan tvinge det igennem fra server?
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2008 - 16:18 #1
Hej
Højreklik på den pågældende printer, vælg properties, klik på advanced og herefter på "Printing defaults". Indstillingerne her vil gælde for alle.
/Per
Videomonster.dk
Avatar billede Thomas Knudsen Nybegynder
25. november 2008 - 21:12 #2
ja, den havde jeg prøvet, men den virker simpelthen ikke. Jeg er lidt bange for at det er driveren som er lidt mærkelig. Printeren er en "Intermec 4400" stregkode printer.

Jeg prøver lige at rode mere med det i morgen og så får du points :)
Avatar billede Thomas Knudsen Nybegynder
01. december 2008 - 16:31 #3
Jeg giver dig selvfølgelig points, selvom min printer ikke vil modtage default settings. Skod printer....
Avatar billede juleulven Nybegynder
14. december 2008 - 13:46 #4
det er således, at i nogle printerdrivere har man ikke taget højde for at printing defaults skal distribueres rundt til en bunke users ...

har selv samme problem med et canon clc produkt (er systemteknikker for canon).
den eneste reelle løsning vi har fundet er via registreringsdatabasen.

dvs du laver din standard profiler (udskriftsindstillinger) også finder du dem i registreringsdatabasen og skyder den reg-fil rundt til dine users ....

HKCU_Printers ....  desværre temmelig generel information ...