Avatar billede rekun Nybegynder
25. november 2008 - 13:12 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

AD + Webserver

Hej Eksperter...

Jeg er igang med skoleopgave, og i den sammenhæng skal jeg lave en "indkøbsliste" til en ny server. Problemet er bare, at jeg ikke har nogen idé om hvor hurtig den skal være at køre det.

Servere skal fungere som Webserver med PHP og MySQL(ikke nogen kæmpe side), samt køre Active Directory for omkring 20 klienter. Serveren skal køre Windows Server 2003.

Er der nogle som kan svare på hvad for noget hardware der ville være fornuftigt at invistere i, og er der noget jeg skal være opmærksom på ved at have webserver og AD på samme maskine?
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. november 2008 - 13:23 #1
Her er intet der hardwaremæssigt rejser nogen flag for mig, Jeg ville vælge en fornuftig maskine, men noget dual core, masser af ram og hurtige diske og så ville jeg nok gøre lidt ud af driftstabilliteten i form at gode strømforsyninger (i flertal (redundance)) og evt en backupløsning til data.

Normalt vil du altid have AD på web serveren med mindre der er tale om en 2008 read only domain controller. Det der kan være isuset her er hvis du kun har en server i domænet og dermed har den eneste version af dit AD på en uskker web server.
Avatar billede rekun Nybegynder
25. november 2008 - 13:33 #2
Okay tak for dit svar, lige en sidste ting, er det nødvendigt med specielt server hardware, altså fx Intel Xeon CPU, ECC Ram, SCSI drev, osv. eller er det nok med almindelige Core 2 Due, DDR2 ram og SATA2 drev?
Avatar billede jokkejensen Novice
25. november 2008 - 13:35 #3
Server hardware er bedst !.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. november 2008 - 14:05 #4
Decideret serverhardware er naturligvis altid bedst, men du skal hoste 20 klienter samt en lille hjemmeside, så man kan argumenterer for at det ikke nødvendigvis er strengt nødvendigt. En styrende faktir kunne være økonomi og krav til oppetid. Jo flere penge jo hurtigere og jo driftsikre system kan du få. Har men ikke mange penge er det altid en afvejning driftsikkerhed Vs økonomi
Avatar billede rekun Nybegynder
25. november 2008 - 14:15 #5
Tak for svarende...

I givet fald vil jeg vælge det "almindelige" hardware, da driftsikkerhed ikke er strengt nødvendigt i dette tilfælde...