Avatar billede snifferdog Nybegynder
28. juni 2001 - 17:43 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Vil ikke starte...

Hej

Jeg har lige købt og samlet min nye computer, men den vil ikke starte op.
Hver gang jeg tænder den køre den i 3-5 sek også slukker den bare!!
Hvad kan det skyldes?
Avatar billede seider Nybegynder
28. juni 2001 - 18:04 #1
det er sikkert frodi din strømforsyning er for lille, eller at der ikke er et power god signal fra bundkortet til strømforsyningen

www.fotx.net/seider
Avatar billede seider Nybegynder
28. juni 2001 - 18:04 #2
tjek dine forbindelser fra strømforsyningen til bundkort *S*
Avatar billede dino3003 Nybegynder
28. juni 2001 - 18:05 #3
d kræver en bedre beskrivelse for at kunne svare på dit spørgsmål!!
Avatar billede zhark Nybegynder
28. juni 2001 - 18:06 #4
Står der ikke noget i din bios under Power \"PWR\"
Avatar billede snifferdog Nybegynder
28. juni 2001 - 18:09 #5
Seider >
Det er 300W

Dino3003>
Jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive problemet bedere.
Jeg tænder for lortet, lortet køre i 3 sek (det kommer intet på skærmen), også slukker den selv igen.

Zhark>
Hvordan skulle jeg komme ind i bios’en, når computeren kun køre i 3 sek?
Avatar billede dino3003 Nybegynder
28. juni 2001 - 18:15 #6
det lader til der r problemer med din strømforsyning. Men d burte ik være efekten!!
eller os har dit MBoard og din strømforsyning et problem med hinanden!! :(

Dino3003
Avatar billede seider Nybegynder
28. juni 2001 - 18:18 #7
enig, som ejg beskriver intet \"power god\" signal, eller der er noget der ikke sider rigtigt på bundkortet og det slukker så selv for strømen for ikke at ødelæge noget
Avatar billede snifferdog Nybegynder
28. juni 2001 - 18:28 #8
Når jeg starter den, og bliver ved med at trykke på reset, bliver den med at køre uden at slukke!!
Nå ja, bundkortet er et ABIT KT7-Raid Sokkel A bundkort.
Avatar billede snifferdog Nybegynder
28. juni 2001 - 18:40 #9
Hvordan kan mit bundkort have et problem med min strømforsyning?
Avatar billede snifferdog Nybegynder
28. juni 2001 - 20:10 #10
Kan problemet skyldes en defekt processer?
Kan det være fordi at jeg ikke har optegnet L1 broen rigtigt?

Når jeg starter computeren uden min processer køre lortet bare, men når cpu’en kommer i igen, slukker den bare efter 3 sek.
Avatar billede halifax Nybegynder
29. juni 2001 - 00:50 #11
Ja. problemet er en defekt, eller for varm, cpu. Enten er den brændt af, eller også bliver den omgående for varm. Er din køler sat rigtigt på? Med kølepasta osv
Avatar billede halifax Nybegynder
29. juni 2001 - 00:56 #12
Det er en kedelig diagnose - 3-5 sek. Enten er cpu\'en helt grillet - eller også er du heldig, hvis den kan reddes. Der er kun førsøget tilbage med remontering af køler og køleroasta og så håbe! Hvad er det forøvrigt eb cpu?