Avatar billede ashes Nybegynder
24. november 2008 - 13:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Viste x64-Office 2007-Kan ikke gemme filer på skrivebord/i dokume

Jeg har en Vista Business x64 og MS Office 2007.

Når jeg i excel forsøger at gemme en fil på skrivebordet eller under dokumenter, så får jeg at vide at jeg ikke må gemme den på skrivebordet eller under mine dokumenter, grundet enten at jeg ikke har rettigheder hertid eller fordi jeg bruger < > | * eller andre ulovlige tegn ... men hvis jeg i stedet gemmer i roden af C drevet (samme navn), så er der ingen problemer ...

Derefter kan jeg så flytte filen til dokumenter eller skrivebordet ... og så er der ingen problemer med at gemme ?

Hvad er der galt ?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
24. november 2008 - 13:22 #1
Prøv at gå ind i programmets genvej hvor du starter det fra,og gå ind under egenskaber>>kompatibilitet og sæt V i kør som administrator hvis du kan.
Avatar billede ashes Nybegynder
24. november 2008 - 14:12 #2
Ubs ... det glemte jeg at skrive ... jeg er logget ind med brugeren "Administrator" ... så det har ingen betydning
Avatar billede corleonedk Nybegynder
24. november 2008 - 14:48 #3
Office har problemer med at gemme direkte til et netværks drev,så hvis dit drev er det skulle løsningen være at deaktivere offline filer i kontrolpanel>>netværk og internet>>offlinefiler.Så skulle det være muligt igen..Kan være skrivebord og mappen dokumenter er i netværket.
Avatar billede ashes Nybegynder
24. november 2008 - 17:45 #4
Det tror jeg desværre ikke er årsagen, jeg var ingen netværksdrev tilsluttet computeren, men hverken tekster eller skrivebordet ligger på C drevet ... men henholdsvis D:\[profil administator]\skrivebord og e:\Tekster ... (Det skyldes at jeg indimellem lige skal prøve et eller andet på computeren ... og jeg er træt af at sidde oppe hele natten og græde).
Avatar billede ashes Nybegynder
26. november 2008 - 10:05 #5
Jeg lukker spørgsmålet ... ikke at jeg har fundet et svar, men jeg får ikke set til det fremover.