Avatar billede gylling Juniormester
24. november 2008 - 12:44 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

To databaser en med data og en med formular.

Hvordan er det nu.
Jeg har en db som inderholder data og en db med formular. Jeg har altid brugt at sammem kæde tabeller fra den ene db til den anden db. Er der en anden måde hvorpå jeg kan gører så brugerne kan plasser db hvor det passer dem
Avatar billede terry Ekspert
24. november 2008 - 12:55 #1
NO, not if the data is to be used by all users.

If the data is per userm, then they can place the dB where ever tehy want
Avatar billede jensen363 Forsker
24. november 2008 - 12:56 #2
Det du antageligt kan have glæde af er en metode hvor din frontend database automatisk opkobler sig til backend, og i tilfælde af at denne placering af front- hhv. backend ændrer sig, prompter brugeren for dette, er det det du søger ?
Avatar billede terry Ekspert
24. november 2008 - 12:57 #3
"If the data is per userm, then they can place the dB where ever tehy want"

They just move teh dB to where they want it and then re-link tables, but agian this will not allwo other users to access the data unless it is on a server which all users have access to.
Avatar billede jensen363 Forsker
24. november 2008 - 12:58 #4
På denne hjemmeside : http://www.makeiteasy.dk/Home.asp er der en download sektion hvor du ken hente et eksempel på denne funktion til at sammenkæde tabeller fra backenden. Funktionen benyttes både hvis hele systemet er flyttet/distribueret eller hvis hvis man f.eks. ønsker at skifte mellem en Udviklings- og en produktions-backend
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2008 - 14:55 #5
Jeg har et hurtigt eksempel, som du kan bruge, men så skal du lige maile spg.eksperten@gmail.com indenfor de næste 5 min...

...jeg uploader eksemplet senere i aften og ligger et link!~)
Avatar billede gylling Juniormester
24. november 2008 - 21:41 #6
det er ikke flere bruge miljø. Men enkelt bruger
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2008 - 23:06 #7
jeg fik din mail, men her er så alle kan se eksemplet!~)

www.spgprogramming.com/access/eksperten/spm853970.zip
Avatar billede gylling Juniormester
02. december 2008 - 16:56 #8
tak for hjælpen. det virker.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2008 - 21:40 #9
!~)
Avatar billede jensen363 Forsker
03. december 2008 - 08:39 #10
Og tak herfra :-)