Avatar billede ch2202 Nybegynder
23. november 2008 - 09:39 Der er 7 kommentarer

Program Flytning

Jeg har et program som jeg gerne vil have flyttet fra C-drev til Min eksterne hard disk, Kan det lade sig gøre??
Synes ikke helt jeg kan gøre det!!

Nogle forslag??
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. november 2008 - 13:34 #1
Det kommer an på hvordan programmet er programmeret.. F.eks., kræver programmet at det er installeret på samme drev som OS/Windows? Tilføjer den noget til registreringsdatabasen, eller en fil på disken, med stien til sig selv? osv..

Hvilket program er det?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. november 2008 - 13:35 #2
Du kan evt afinstallere programmet, og installere det på den eksterne disk..

Det er de færeste programmer, der direkte kræver at være installeret på samme disk som Windows.. men de findes..
23. november 2008 - 13:58 #3
... hvis du så havde forestillet dig at direkte kunne bruge programmet på en anden PC via din externe HD så skal du _ikke_ forvente det vil virke...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. november 2008 - 14:28 #4
Der er dog en god chance for at det vil virke, selvom man bare kopierer filerne.

Jeg plejer at installere et program, kopiere filerne til et andet sted, afinstallere programmet, og kører de kopierer filer..

Hvis det virker, slipper jeg for at skulle installere programmet næste gang jeg installere Windows..
Avatar billede ch2202 Nybegynder
23. november 2008 - 16:51 #5
Det er et program jeg bruger til at lave moms med. Jeg har ikke selve prgammet det har min revisor så jeg kan ikke bare slette det eller installere det igen.

Jeg kunne have håbet på at kunne flytte/kopiere det fra C-drev
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. november 2008 - 18:33 #6
... har du prøvet at kopier filerne over på det eksterne drev...? :-)

Hvis ja, hvordan gik det?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. februar 2009 - 22:31 #7
hello?