Avatar billede gosser96 Nybegynder
22. november 2008 - 18:53 Der er 8 kommentarer

Blæser larmer på alt andet end 'Battery saving'

Hej allesammen

Jeg har et problem med min ASUS G1S bærbare, som jeg virkelig, virkelig (!!) håber I kan hjælpe mig med at løse.

Bærbaren har ganske fine specs, men jeg kan kun benytte den på 'Battery saving'-mode. Sætter jeg computeren op på 'Balance' eller 'High Performance', larmer den mere end 23 jetjagere tilsammen.

Dette er et problem eftersom computeren, sjovt nok, ikke yder nok på 'Battery saving'. Fx lagger Football Manager 2009, når jeg spiller 3D kampe.

Så nu vil jeg meget gerne vide, hvordan jeg får computeren til at levere samme støjniveau på 'High Performance', som den gør på 'Battery saving'. Det må vel kunne ændres, siden computeren selv kan gøre det, når jeg ændrer mode? :-)

Vil virkelig blive lykkelig, hvis I kan hjælpe mig! Tusind tak.

Mvh,
Thomas
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2008 - 20:17 #1
"Det må vel kunne ændres, siden computeren selv kan gøre det, når jeg ændrer mode"

Der er jo lige den finte at der skrues ned for performance i battery saving mode, så jeg kan ikke se at højere ydelse med deraf følgende højere varemeudvikling skulle kunne blive en stille affære :)
Avatar billede gosser96 Nybegynder
22. november 2008 - 20:31 #2
Men hvis computeren selv kan bestemme at blæseren skal være på 50% på battery saving, mens den er 100% på high performance, så må det vel - i teorien i hvert fald - være muligt at kunne på blæseren ned på 50%, selv under high performance? :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2008 - 22:08 #3
Avatar billede gosser96 Nybegynder
22. november 2008 - 22:22 #4
Tusind tak skal du have. Jeg prøver det, og melder tilbage.
Avatar billede gosser96 Nybegynder
22. november 2008 - 22:33 #5
Umiddelbart ser det ud til at kunne hjælpe, hvis temperaturen kan bringes nok ned. På battery saving er min CPUs temperatur på ca. 60 grader celcius, mens den på high performance er på hele 86 grader celcius!

Bliver spændende at se.
Avatar billede milter Ekspert
22. november 2008 - 22:34 #6
Avatar billede gosser96 Nybegynder
22. november 2008 - 23:27 #7
Undervolting hjalp desværre ikke. Temperaturen røg ca. 10 grader ned, men støjen forblev den samme :(
Avatar billede gosser96 Nybegynder
23. november 2008 - 16:12 #8
Har prøvet at pille lidt ved undervolting igen, og det ser nu bedre ud. Problemet med lag i FM2009 er løst, computeren larmer meget mindre, samt temperaturen er faldet.

Jeg ved ikke om undervolting kan få hele æren, men jeg har ikke umiddelbart andet end FM2009 jeg kan teste det på. Jeg kan konstatere at det virker, som jeg ønsker det skal virke.

John Stigers fortjener point :-)