Avatar billede carboncarsten Nybegynder
22. november 2008 - 09:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan man starte XP op kun til spil?

Hej forum

Kan man starte XP op så det undlader at starte andet end det man bruger til spil?

Lan, div. drivere til grafik osv.

Undlade virusscan og alt det tunge der kører i baggrunden...

Hvordan gør jeg det?

Mvh.
CC
Avatar billede peet-49 Novice
22. november 2008 - 09:22 #1
Du kan slå meget af det fra i START under msconfig i KØR
Avatar billede haverslev Novice
22. november 2008 - 09:32 #2
info til peet-49 forslag:
http://www.arlet.dk/opstart.htm
Avatar billede carboncarsten Nybegynder
22. november 2008 - 10:55 #3
Normalt vil jeg jo gerne have virus kontrol, MSN og AD-aware osv. kørende.

Det jeg søger er 2 måder at starte PC/XP op på.

En normal og een til spil hvor alt der ikke skal bruges er slået fra.

Lidt som fejlsikret tilstand, bare kun til spil.

CC
Avatar billede haverslev Novice
22. november 2008 - 11:03 #4
Hvis du skal have mulighed for at bruge 2 "slags" systemer, så skal du lave dual boot
Altså have 2 x XP installeret på maskinen, hvor du så i opstarten vælger hvilken du vil logge ind på.
Det bedste er at have de 2 systemer på hver sin harddisk (ikke partition)

Men det lyder måske mere, som om du har problemer med at din maskine ikke kan trække eller har ressourcer nok til at køre flere ting samtidig og du deved vil have alt unødvendigt slået fra - er det problemet?
Hvis ja, så skal dukigge på om du skal upgradere din pc`s hardware eller købe en ny.
Avatar billede carboncarsten Nybegynder
22. november 2008 - 11:52 #5
Hej Haverslev

Du rammer måske lidt med at pc ikke er helt ny...

P4 2.8 mhz med 2 mb ram samt ATI Radion HD 2600PRO 512 gb.

Køber en ny pc kun til spil...

Windows burde lave en spil opstart man kan vælge... vil have lidt ret ;o)

Takker for hjælpen

CC
Avatar billede haverslev Novice
22. november 2008 - 12:28 #6
Så ringe ser den nu ikke ud i specs - sikker på at den er opdateret korrekt
du ikke "slæber" rundt på en masse snavs / virus osv. ?

Prøv at tjekke dine spil her og evt. opdatere det der kræves osv:
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
Avatar billede carboncarsten Nybegynder
22. november 2008 - 17:20 #7
Jeg opdaterer driver fra 6.511 til 8.5xx

Ny pc bestilt.

Takker

CC
Avatar billede haverslev Novice
22. november 2008 - 17:29 #8