Avatar billede p_burns Nybegynder
22. november 2008 - 09:02 Der er 3 kommentarer

Afspilning af vob filer

Hej

Jeg har tænkt mig at købe en dvd harddisk recorder med indbygget dvb-t tuner.
Da jeg har en datter, der ikke ligefrem er nænsom omkring min dvd samling, har jeg lavet backup af mange af dem til en ekstern harddisk. (video_ts folder).

Er det muligt at købe en dvd recorder der kan afspille disse vob filer, så man kan lave sig en form for mediecenter?

Burns
Avatar billede norbert_ Nybegynder
22. november 2008 - 09:21 #1
Ja, det er der faktisk. Jeg har selv en Verbatim ekstern harddisk, som kan sættes direkte til TV og samtidig virke som ekstern harddisk til PC.
Den findes i to udgaver.
http://dk.wesellcd.dk/?page=products&product_id=1939
Avatar billede norbert_ Nybegynder
22. november 2008 - 09:21 #2
Nå ok, nu spurgte du om en recorder, og det er denne her altså ikke. Men du kan lægge dine film over på harddisken og afspille den direkte på TV'et.
Avatar billede p_burns Nybegynder
22. november 2008 - 11:52 #3
Det er en god alternativ løsning, men jeg vil gerne kunne skille mig af med min gamle dvd afspiller og dvb-t tuner og bare have én maskine der kan det hele.

Havde også en tanke om at prøve appleTV med aTVflash (http://www.atvflash.com/product_info.php?products_id=27&gclid=CN680qLJrJYCFQWB1Aod2HKOyw) og eyetTV hybrid (http://eyetv.com/elgato/int/mainmenu/products/tuner/hybrid08/product1.en.html). Men DET er nok en kende for alternativt og usikkert hvis jeg kender min teknikangste kæreste ret :-)

Har nogen prøvet appleTV eller er der nogen der har en anden løsning på vob / dvd harddisk recorder?