Avatar billede imperten Nybegynder
21. november 2008 - 23:21 Der er 3 kommentarer

setFocus på Textbox1 + cursorblink

Private Sub userform_initialize()
  With TextBox1
    .Top = 5
    .Left = 120
    .Height = 16
    .Width = 60
    .TabIndex = 1
    .SetFocus
  End With
End Sub

Som I ser, har jeg både sat fokus og givet textbox1 TabIndex nr. 1. Og det virker for så vidt også godt nok, bortset fra at jeg godt kunne tænke mig, at cursoren gav sig til at blinke i feltet, så brugerne straks kunne begynde at skrive deri.

Hvad er der galt?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
21. november 2008 - 23:50 #1
Cursoren blinker her. Hvad sker der hos dig - kan du ikke skrive i feltet?
Avatar billede imperten Nybegynder
22. november 2008 - 12:10 #2
Jo, jeg kan godt skrive i feltet, men først når jeg har klikket ind på det. Og hvis jeg trykker TAB, så går den til ListBox2, og der blinker cursoren fint nok.

Jeg har prøvet at sætte focus på boks 2, men det er det samme, og en TAB bringer mig til boks 3. Så ingen tvivl om, at den har udvalgt den rigtige.

Det er nok min computer, der er noget galt med. Jeg skal heldigvis bruge det på mit arbejde, så jeg må se, om det virker derude på mandag.
Avatar billede l3kris Nybegynder
23. november 2008 - 14:31 #3
Det burde ikke betyde noget, når du også bruger SetFocus, men TabIndex arrayet begynder med 0.