Avatar billede jind Nybegynder
21. november 2008 - 22:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med subforms når MySQL bruges som backend

Gæve xperter,
nogen der kan hjælpe mig med at fortælle hvordan jeg får mine subforms til at virke når jeg bruger MySQL som backend til Access forms? Hvor der tidligere var blanke felter i subforms, får jeg nu ikke en gang vist subform'en. Det er som om at Access på en eller anden måde ikke mere default laver en post i den underliggende tabel.
Nogen clues?
alt hjælp værdsættes!
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2008 - 00:24 #1
Du skal nok have en primærnøgle med i din kilde til subformen ellers kan du ikke oprette en ny linie og så vil du heller ikke se nogen felter!~)
Avatar billede jind Nybegynder
22. november 2008 - 06:52 #2
Access databasen har indtil nu været med Access som backend og fungere upåklageligt som sådan. Der er primær nøgler og alt hvad der skal til. Problemet er først kommet efter upsize til MySQL.
Avatar billede terry Ekspert
22. november 2008 - 11:27 #3
" ... får jeg nu ikke en gang vist subform'en."

This would suggest that the relationships between the table in the main form and the table in the sub form no longer exists.

If you go into table design can you see that there is a primary key, and also a foreign key (relationship to table on main form)?

Try making a query where you include both tables and see if you can update data in it.
Avatar billede jind Nybegynder
23. november 2008 - 20:05 #4
Tak for råd!
Jeg har nu prøvet mig frem noget tid. det virker som om, at de underliggende QRY's skal have Primary key med i visningen. I så tilfælde går det efter bogen for "tabel"-subforms. For formular-subforms kan jeg nu også se subformen ved nye poster. Dog kan jeg her ikke få lov til at tilføje ny post (dvs gemme den jeg har skrevet i). Men det er en helt anden sag.

Tak begge to for input - så havde jeg lidt at starte med.

Hov nu læser jeg lige lie SPG's svar - det er jo præcist hvad der skete! Herligt - men jeg forstod så åbenbart ikke svaret før jeg fik prøvet mig frem. Sådan kan det jo gå...

VH
JIND
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2008 - 20:42 #5
!~)