Avatar billede jlangpap Nybegynder
28. juni 2001 - 14:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Duron900/Soltek SL75Kav med 512Mb PQI RAM - Windowfejl

Hej,
Har lige investeret i et computer
Soltek SL75Kav med 512Mb PQI RAM,
AMD Duron 900 Mhz.
Nvida MX2 G2 VIVO grafikkort
Soundblaster Live lyd kort.

Jeg har deaktiveret det interne lydkort, og installeret
VIA patche, fra den medfølgende CD.
Jeg har ikke på nogen måde overclocked Motherboardet, og bruger default settings.

Jeg har dog lidt problemer med at få det til at virke. Jeg har
installeret WinME, som fint kan installeres, og kører fint.
Men når jeg efterfølgende vil prøv at installere nogle spil fra CD, får jeg BSOD (blå
skærm), ligeledes hvis jeg prøver at kopier store datamængder WinME CD\'en fra CD ind på HD\'en, går computeren også ned.

Jeg er lidt på bar bund mht. fejlfinding, så al hjælp værdsættes.

Mvh
Jesper Langpap
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juni 2001 - 15:04 #1
Prøv om du skulle have nogle Irq konflikter, det kunne det tyde på!
Avatar billede makse Nybegynder
28. juni 2001 - 15:53 #2
Hvilken VIA driver bruger du. Den nyeste version retter nemlig disse fejl.
Den kan hentes på http://www.via.com.tw/jsp/en/dr/driver.jsp
Avatar billede hera Nybegynder
28. juni 2001 - 18:32 #3
Hej men er du helt sikker på at du har installeret grafikkortet rigtigt det er nemlig ikke det hele på cd-skiven du skal installere
Håber at det lykkes
Avatar billede mlj Nybegynder
29. juni 2001 - 01:40 #4
Via 686B southbridge har problemer med SB Live, når der overføres store datamængder. Den nyeste BIOS til bundkortet skulle ordne det.

http://www.soltek.de/English/home/01.htm
Avatar billede tomsen999 Nybegynder
24. juli 2001 - 04:31 #6
Installer et nyt styre system. Win98 eller win 2k. Jeg har de samme problemmer med Me. Jeg har det samme bundkort.
Avatar billede jlangpap Nybegynder
29. juli 2001 - 14:35 #7
Hej - tak for alle svarerne
Det har vist sig at det var PQI-rammen som var defekt.
Fik byttet dem ved PRC. Og alt kører fint nu. Både WinME - WinXP - WIn2000 TS og SUSE Linux )Som for øvrigt har en RAM tester indbygget i boot menuen....

Hej
Jesper
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juli 2001 - 14:39 #8
Så må du jo bare give dig selv et svar så spørgsmålet kan lukkes!
Avatar billede jlangpap Nybegynder
03. juni 2003 - 15:09 #9
Luk