Avatar billede cykellapper Nybegynder
20. november 2008 - 23:52 Der er 4 kommentarer

Trække værdier ud fra website

Jeg har en PLC-styring med indbygget webserver. Her har jeg muligheder for, meget simpelt, at vise værdier fra PLC'en (solvarmestyring + pillefyr)

Jeg kan ikke redigere i HTML-filen på webserveren, udover at tilføje værdier og tilknytte dem et navn.

Styringen kan bruge AJAX til at opdatere værdierne, eller jeg kan angive et fast interval hvor siden refresher.

Nu ville jeg jo gerne lave et lidt federe og personligt webinterface til styringen, evt. med noget visualisering.

Er det muligt at lade en anden hjemmeside trække værdierne fra PLC'ens webserver, og præsentere dataene på en anden hjemmeside?
Dataene ligger i en form for kommasepareret array, så vidt jeg kan se.

Hvad ville være bedst at lave det i? (HTML/FLASH/XML)?

Kan nogle give et kodeeksempel på at få flyttet dataene?

Jeg er ret grøn indenfor webprogrammering, men vil gerne bruge nogle timer på det.

PLC'ens website er:
http://83.91.43.34:1337/index.html
Avatar billede olebole Juniormester
21. november 2008 - 00:05 #1
<ole>

"Jeg er ret grøn indenfor webprogrammering, men vil gerne bruge nogle timer på det." >> Du skal bruge _mange_ timer! Der er en hel del, du skal lære, før du kan parse en HTML-side og præsentere data på en pænere måde  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
21. november 2008 - 00:07 #2
Under alle omstændigheder skal du kunne bruge et serversprog, som du skal bruge til at parse siden. Derefter kan du bruge HTML/CSS eller Flash til præsentationen
Avatar billede cykellapper Nybegynder
21. november 2008 - 00:13 #3
Så jeg kan ikke linke direkte til arrayet? Kan jeg f.eks samle dem op i en SQL-database?
Avatar billede cykellapper Nybegynder
21. november 2008 - 01:12 #4
Hang on!!

PLC-fabrikanten har lavet en DLL til .net, siden sidst jeg kiggede. Det er nok den vej, man skal gå, hvis det skal blive rigtigt godt! Eller hvad?

Med den kan jeg tilmed skrive værdier og udføre andre funktioner på PLC'en

http://rs340.rapidshare.com/files/141554755/Unitronics_Communication_Driver_for_Dot_Net.doc

Det må jeg vist lige rode lidt med.