Avatar billede passiflora Juniormester
20. november 2008 - 10:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bøjning af billede

Jeg har et billede som jeg gerne ville bøje omkring en cirkebue ...

Hvorledes gør man det ... også gerne om det kan gøres i indesign

Søren
Avatar billede spe Nybegynder
20. november 2008 - 11:59 #1
Det kan ikke gøres i InDesign men i Illustrator har du flere muligheder afhængig af hvordan den cirkelbue skal være.
Under Objekt/Object har du kommandoen konvolutforvrængning->opret ved hjælp af fordrejning/Envelope distort->Make with Warp. Her er forskellige foldeformer du kan bruge.
Billedet skal være integreret/embeded for at du kan. Hvis billedet ikke er integreret/embedet kan du gøre det i lænke/link panelet.

Du kan også lave en halvcirkel og bruge kommandoen Effekter->3D->drej/Effects->3D->Revolve. Her kan du vælge Tilknyt grafik/Map art og folde dit billed omkring kuglen. For at gøre det skal billedet være integreret/embeded og trukket ind i symbol panellet.
Avatar billede passiflora Juniormester
20. november 2008 - 12:41 #2
Tak.

Jeg løste det via ps ...

Men vil gerne kunne det andet ...

Jeg havde et langt smal billede som jeg skulle have til at ligge på ydersiden af en cirkelbue.

Søren
Avatar billede passiflora Juniormester
20. november 2008 - 12:44 #3
... og det virker vo fint ...