Avatar billede roflpopz Nybegynder
19. november 2008 - 12:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Køb af ny bærbar

Hej eksperter,

Jeg står og skal finde en bærbar til min kæreste, og ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter. Den må max koste 4000 så det er ikke den vilde gamer computer jeg er på udkig efter. Det skal bare være en der kan kunne bruges til daglig brug af mails og den slags.

Gerne HP eller Acer, da jeg selv har haft disse og aldrig har haft problemer med dem.

Men hvis i kan finde nogle gode tilbud, ville jeg blive meget glad.

Hilsen Kenneth.
Avatar billede enya Nybegynder
19. november 2008 - 12:49 #1
På Coop's "Netorvet" er der lidt forskellige Acer modeller - dog flest i prisklassen 4.-5.000 kr. Ved godt du skriver max. 4.000.. :)
Avatar billede enya Nybegynder
19. november 2008 - 12:50 #2
Avatar billede roflpopz Nybegynder
19. november 2008 - 16:07 #4
Det var nu ikke helt det jeg mente, mente bare om I ikke kunne sige hvilken jeg skulle købe, istedet for at give mig valget? Den skal have minimum 2GB DDR2 ram, 120 GB harddisk og 15,4" skærm,
Avatar billede enya Nybegynder
19. november 2008 - 19:57 #6
Tjah - det ku' jeg måske ha' sagt mig selv...?
Men så har haverslev været så god, at han har sorteret i nogle af dem jeg linkede til :)
Avatar billede enya Nybegynder
19. november 2008 - 19:58 #7
Det gik vist for stærkt - sorry..
Der er også denne HP: http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=1649
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. november 2008 - 19:59 #8
Af de 3 haverslev linker til, vill jeg vælge denne: http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=2562

Den udstråler altså lidt mere kvalitet end Acer maskinerne, som ligner en gang plastik + HP maskinen har en DVD med XP ved siden af, så man kan downgrade til XP hvis men hellere vil køre dette.

Ydelsesmæssigt er det dog http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=2525 der er bedst grundet grafikkort med dedikeret (egen) ram - kan også downgrades, men her kræver det at man har en XP skive + man kan finde drivere til XP....

Det ville dog ikke få mig til at vælge den :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. november 2008 - 20:01 #9
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=1649
Er med Celeron processor som ikke selv kan justere hastighed på blæser samt ikke selv justere hastigheden på cpu. En Celeron vil køre fuld speed konstant, med dertil hørende blæserlarm.
Avatar billede haverslev Novice
19. november 2008 - 20:08 #10
lidt mere til john`s "Er med Celeron processor som ikke selv kan justere hastighed på blæser.... osv" - den hat også mindre/kortere batteritid, når blæseren kører hele tiden med 100% hastighed :)
Avatar billede roflpopz Nybegynder
17. december 2008 - 20:15 #11
Jeg valgte at gå efter haverslev's ide, så tak for det mate.