Avatar billede lady Novice
19. november 2008 - 07:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Slette afkrydsningsfelt

Har fået lavet en formular med afkrydsningsfelter.
Så er det når der er retterlser til disse felter, kan jeg ikke fjerne "fluebenet", hvad gør jeg????
Avatar billede mugs Novice
19. november 2008 - 07:40 #1
Kan du foretage andre rettelser i andre felter?
Prøv også at åbne den forespørgsel der ligger til grund for formularen. Kan du foretasge rettelser her, ligger fejlen i formularen.

Kan du ikke rette i forespørgslen kan fejlen være bl.a. een af 2:

- Dine relationer er forkerte og tillader ingen rettelser.
- Du har evt. opsummeret posterne i totaler. Sådanne totaler er en samling af posdter, og du kan ikke rette, idet Access ikke ved, hvilken post der skal rettes.
Avatar billede lady Novice
19. november 2008 - 07:46 #2
Du har ret, jeg kan heller ikke rette i forespørgslen, men jeg synes ikke jeg har totaler på forespørgslen.
Avatar billede lady Novice
19. november 2008 - 08:14 #3
Jeg tror det har noget at gøre med afkrydsningsfelterne, har du en løsning??
Avatar billede mugs Novice
19. november 2008 - 08:24 #4
Hvis du ikke kan rettye i forespørgslen ligger fejlen her. Det nytter ikke noget at fejlfinde i formularen, før du kan rette i forespørgslen. Prøv at se på dine relationer og ændre dem blot for at prøve.

Hvis du har totaler, indsættes en ekstre række i forespørgslen "Totaler".

Evt. kan du sende din db til:

mugs snabelting mail.dk

som en .zip fil. Så ser jeg på det senere.
Avatar billede lady Novice
19. november 2008 - 14:11 #5
Jeg ikke så godt sebde dig databasen, da der er følsomme oplysninger i.
Det som driller nu, er at jeg har lavet en postnr tabel, hvor feltet postnr er et heltal og feltet i den anden tabel som den kædes sammen med  er postnr også lig med et heltal. postnr virker fint i tabellen når det indtastes, men nå¨r jeg går i forespørgsel kan der ikke indtastes noget, har du en løsning??
Avatar billede lady Novice
19. november 2008 - 17:38 #6
Tror nok jeg har fundet ud af det.
Mugs giv et svar så du kan få dine point.
Avatar billede mugs Novice
19. november 2008 - 18:33 #7
Tak - Hvad var fejlen, relationer?
Avatar billede lady Novice
19. november 2008 - 21:18 #8
Fejlen var at der skulle være en primærnøgle i postnummertabellen.
Avatar billede mugs Novice
19. november 2008 - 21:33 #9
Ja - Og bedst i samtlige tabeller.