Tak for budene. VNC har jeg forsøgt mig med, men jeg synes skærmopdateringshastiggheden er meget ringe. Det var primært der, de to jeg nævnte havde en fordel. Jeg havde egentlig glemt at msn havde en sådan funktion. den tænker jeg lige lidt over. Forresten ville det være dejligt hvis man kunne overføre filer.
Jeg har forsøgt mig lidt med fjernskrivebordet, men synes ikke rigtig det fungerede. Jeg kunne ikke få det til at spille 100%. Ville ellers være super, når nu funktionen er der..
Lyhne1: Hvad er det lige, der ikke spillede for dig?
Jeg anvender Windows indbyggede Fjernsupport (IKKE Fjernskrivebord!) når vores eksterne konsulenter skal have hjælp, og det fungerer fint. Ofte faktisk suppleret af Skype eller den indbyggede ditto i Fjernsupporten.
Fordelen er, at det er integreret med f.eks. Outlook, så kan så rutinerede brugere ikke først skal tvinges ud i at installere og konfigurere ukendte programmer.
Sorry, jeg mente også fjernsupport. Det er noget tid siden, men jeg synes bare jeg blev smidt af hele tiden. Det er muligvis mig, der ikke har sat det ordentlig op. Det er netop, som du siger Cibar, vigtigt at urutinerede brugere skal kunne bruge det. Jeg synes ofte firewalls eller lign. er et problem. Men jeg må vist hellere få set lidt mere på fjernsupport-funktionen.
lyhne1: Det lyder som en god idé lige at teste lidt på fjernsupport-funktionen. Min erfaring siger, at Windows' vejledning til funktionen faktisk er enkelt at finde rundt i - også for urutinerede brugere.
Tand: Ja, der findes mange gode, gratis programmer, som har ofte flere índbyggede funktioner end Windows Fjernsupport.
Sådan som jeg forstår lyhne1, så drejer det sig om flere, urutinerede brugere(?). De skal i værste fald selv først til at installere et for dem ukendt program, før de kan komme i nærheden af noget fjernsupport. Alene tiden med at hjælpe dem herhen vil ofte tage lige så lang tid, som at løse problemerne på god, gammeldags telefonsupport manér. ("Hvad ser du så?, klik derhenne, nå den er der ikke?!, så prøv at kigge efter....")
Tak for kommentarerne, det er super! Ja, det er netop for at undgå den situation Cibar, så fint, beskriver. I første omgang er målgruppen venner/familie. men på sigt, hvis jeg finder et brugbart alternativ, ville det være en god funktion at have på mit arbejde. Teamviewer er nu så simpel, som det kan blive der skal bare køres en .exe-fil Men det kan desværre nok ikke tages med på arbejde, da man så skal betale kassen for det:-) Jeg må erkende at jeg ikke har set på Fjernsupport endnu.. (ved I om det er inkluderet i Wepos? (windows embedded))
Det ved jeg faktisk ikke, men det finder du jo nok ud af, når du får kigget på det... :-)
I hvert fald kan jeg kun anbefale dig at prøve en test f.eks, med et familiemedlem, som du ved, du alligevel kommer til at hjælpe igen på et senere tidspunkt.
Der er dog et problem, som går igen ved alle fjernsupport-programmer: Deres brugbarhed hænger meget sammen med hastigheden på netforbindelsen hos både support og bruger!
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.