Avatar billede lyhne1 Nybegynder
18. november 2008 - 22:35 Der er 17 kommentarer

et godt gratis program til fjernsupport?

Hej Eksperter

Jeg har ledt lidt efter et program til fjernstyring af en pc.

Jeg har set lidt på logMeIn og TeamViewer, men det er nu forholdsvis dyre sager.

Fidndes der noget, der kan det samme, men bare ikke koster noget. (eller ikke så meget som dem)

Lyhne1
Avatar billede kabbak Professor
18. november 2008 - 22:37 #1
Avatar billede kabbak Professor
18. november 2008 - 22:39 #2
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2008 - 22:54 #3
MSN Messenger har en smart fjernsupport-funktion indbygget:
http://get.live.com/messenger/overview

  // Steeven
Avatar billede lyhne1 Nybegynder
19. november 2008 - 06:55 #4
Hejsa

Tak for budene.
VNC har jeg forsøgt mig med, men jeg synes skærmopdateringshastiggheden er meget ringe. Det var primært der, de to jeg nævnte havde en fordel.
Jeg havde egentlig glemt at msn havde en sådan funktion. den tænker jeg lige lidt over.
Forresten ville det være dejligt hvis man kunne overføre filer.
Avatar billede juleulven Nybegynder
19. november 2008 - 19:26 #5
hvad med microsoft's indbyggede support program?
Avatar billede lyhne1 Nybegynder
19. november 2008 - 22:23 #6
Jeg har forsøgt mig lidt med fjernskrivebordet, men synes ikke rigtig det fungerede. Jeg kunne ikke få det til at spille 100%. Ville ellers være super, når nu funktionen er der..
Avatar billede cibar Nybegynder
19. november 2008 - 22:27 #7
Lyhne1: Hvad er det lige, der ikke spillede for dig?

Jeg anvender Windows indbyggede Fjernsupport (IKKE Fjernskrivebord!) når vores eksterne konsulenter skal have hjælp, og det fungerer fint. Ofte faktisk suppleret af Skype eller den indbyggede ditto i Fjernsupporten.

Fordelen er, at det er integreret med f.eks. Outlook, så kan så rutinerede brugere ikke først skal tvinges ud i at installere og konfigurere ukendte programmer.
Avatar billede juleulven Nybegynder
19. november 2008 - 23:16 #8
præcis "cibar" og når brugeren har initieret fjernsupporten via outlook så skal der ikke rodes med natting/firewall og så videre
Avatar billede lyhne1 Nybegynder
20. november 2008 - 06:41 #9
Sorry, jeg mente også fjernsupport.
Det er noget tid siden, men jeg synes bare jeg blev smidt af hele tiden.
Det er muligvis mig, der ikke har sat det ordentlig op.
Det er netop, som du siger Cibar, vigtigt at urutinerede brugere skal kunne bruge det.
Jeg synes ofte firewalls eller lign. er et problem. Men jeg må vist hellere få set lidt mere på fjernsupport-funktionen.
Avatar billede cibar Nybegynder
20. november 2008 - 08:48 #10
lyhne1: Det lyder som en god idé lige at teste lidt på fjernsupport-funktionen. Min erfaring siger, at Windows' vejledning til funktionen faktisk er enkelt at finde rundt i - også for urutinerede brugere.
Avatar billede tand Seniormester
07. december 2008 - 17:07 #11
Du skriver:
Jeg har set lidt på logMeIn og TeamViewer, men det er nu forholdsvis dyre sager.

Teamviewer 3 er da gratis hvis det ikke er til komercielt brug.
Avatar billede tand Seniormester
07. december 2008 - 17:09 #12
Jeg bruger det selv, det fungerer helt uden problemer.og er meget nemt.
Avatar billede cibar Nybegynder
08. december 2008 - 15:25 #13
Tand: Ja, der findes mange gode, gratis programmer, som har ofte flere índbyggede funktioner end Windows Fjernsupport.

Sådan som jeg forstår lyhne1, så drejer det sig om flere, urutinerede brugere(?). De skal i værste fald selv først til at installere et for dem ukendt program, før de kan komme i nærheden af noget fjernsupport. Alene tiden med at hjælpe dem herhen vil ofte tage lige så lang tid, som at løse problemerne på god, gammeldags telefonsupport manér. ("Hvad ser du så?, klik derhenne, nå den er der ikke?!, så prøv at kigge efter....")
Avatar billede lyhne1 Nybegynder
08. december 2008 - 17:46 #14
Hejsa

Tak for kommentarerne, det er super!
Ja, det er netop for at undgå den situation Cibar, så fint, beskriver.
I første omgang er målgruppen venner/familie. men på sigt, hvis jeg finder et brugbart alternativ, ville det være en god funktion at have på mit arbejde.
Teamviewer er nu så simpel, som det kan blive der skal bare køres en .exe-fil
Men det kan desværre nok ikke tages med på arbejde, da man så skal betale kassen for det:-)
Jeg må erkende at jeg ikke har set på Fjernsupport endnu.. (ved I om det er inkluderet i Wepos? (windows embedded))
Avatar billede cibar Nybegynder
27. december 2008 - 13:36 #15
Det ved jeg faktisk ikke, men det finder du jo nok ud af, når du får kigget på det... :-)

I hvert fald kan jeg kun anbefale dig at prøve en test f.eks, med et familiemedlem, som du ved, du alligevel kommer til at hjælpe igen på et senere tidspunkt.

Der er dog et problem, som går igen ved alle fjernsupport-programmer: Deres brugbarhed hænger meget sammen med hastigheden på netforbindelsen hos både support og bruger!
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2010 - 23:31 #16
Skal vi få lukket spørgsmålet...
Avatar billede cibar Nybegynder
28. oktober 2010 - 20:10 #17
Det kunne da være en god idé!