Avatar billede azarat Nybegynder
18. november 2008 - 21:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Height IE?

Hej

Jeg har et lille problem her. Jeg har et table design og jeg vil have at min header, menu, og footer altid har den samme height mens at content cellen skal varieres efter hvor meget indhold der er på siden (dog skal hele tabellen altid have height: 100%;)

Men åbenbart så ser IE height som det der svare til min-height efter hvad jeg har forstået. Jeg kan derfor ikke få det til at virke. Når der er lidt indhold på siden, så gør den også de andre cellers højde anderledes. Hvilket altså gør at designet bugger ret mget.

Jeg har lavet et lille fix hvor jeg har sat content delen til height: 65% sådan så der ser noglelunden ud. Det er en lidt dum måde at gøre det på efter min mening?

Så ville høre om der var nogle der har en bedre måde at gøre det her på?

På forhånd mange tak for hjælpen
Jacob
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2008 - 22:20 #1
Hmm... Lad os lige kigge logisk på ditte, du har skrevet:

" min header, menu, og footer altid har den samme height "

" content cellen skal varieres efter hvor meget indhold der er på siden "

" dog skal hele tabellen altid have height: 100% "

Du kan ikke opfylde alle tre betingelser på samme tid ;)

  // Steeven
Avatar billede azarat Nybegynder
18. november 2008 - 22:25 #2
hov sorry min-height skal være 100%
Avatar billede ssv Nybegynder
18. november 2008 - 22:33 #3
Jeg tror det er bedre at se det live, har du et link?
Avatar billede azarat Nybegynder
18. november 2008 - 22:40 #4
jeg har et link ja. Men som sagt har jeg lavet en fix (som altså gør at content delen mindst er 65%, men stadig en lidt dårlig måde at gøre det på? vil hellere have den til at sige at de andre dele KUN kan være PRÆCIS så stor som jeg har beskrevet. Hvis jeg ikke sætter content delen til mindst at have en height på 65% så vil de andre elementer størelse blive ændret hvis der ikke er nok i content delen til at opfylde min-height: 100% istedet for at det kun er content delens størrelse der bliver ændret)

www.azaratmusic.com
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2010 - 23:33 #5
Har du fået løst dit spørgsmål? Så er det nok lukketid...