Avatar billede hnto Nybegynder
18. november 2008 - 15:27 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

se evt. http://www.eksperten.dk/spm/853193

HEjsa,
JEg fik Jesper til at lave dette men har brug for en mindre størrelse i 150 pixel.
Avatar billede w13 Novice
18. november 2008 - 15:31 #1
Nu har vi jo ikke adgang til billedet, så det er vel kun "Jesper", der kan lave det. =)

Medmindre selvfølgelig at du selv åbner billedet i PhotoShop, vælger Image -> Image Size, retter størrelsen til 150px og gemmer. =)
Avatar billede hnto Nybegynder
18. november 2008 - 15:44 #2
Jeg giver gerne muligheden til andre også på følgende måde.

Kunne lave lave en PSD fil i version 7 hvor man kan skrive en tekst som vil fremstå i sølv skrift.
tanken er nu så at jeg selv kan ændre teksten til andre ord og bibeholde sølv effekten..

ved ikke om det overhovedet er muligt, men ordene, fontstr og længden er næsten de samme....

fontstr 14 (Jeg ved ikke hvilken skrifttype Jesper har brugt men Verdane vil være fint)
Avatar billede hnto Nybegynder
18. november 2008 - 15:45 #3
for den rigtige løsning er der 200 point...
Avatar billede w13 Novice
18. november 2008 - 16:16 #4
Men når nu Jesper har lavet skriften for dig, ville det vel være dumt, hvis vi skulle sidde og lave præcis det samme.

Har du selv prøvet det, jeg foreslog?

Du kan også sende mig billedfilen på w13 (at) ofir (dot) dk, så kan jeg gøre det for dig. Men det er ikke sværere, end det jeg beskrev i mit første indlæg. =)
Avatar billede w13 Novice
18. november 2008 - 16:17 #5
Med billedfilen mener jeg det, som Jesper har lavet. Der er jo ikke nogen grund til at opfinde den dybe tallerken igen. =)
Avatar billede hnto Nybegynder
18. november 2008 - 16:49 #6
sender den lige til dig.

Problemet er at hvis jeg rezizer billedet bliver det hakket.
Jeg vil også gerne have den mere forkromede hvis det er muligt.

sender filen nu.... :-)
Avatar billede w13 Novice
18. november 2008 - 17:08 #7
Hmm, nå. Min e-mail på ofir tillader åbenbart ikke mails på over 2 mb.

Hvad er det, du sender med?

Alternativt må du lægge det ud på en adresse, som du kan sende mig, så jeg kan downloade det.
Avatar billede hnto Nybegynder
18. november 2008 - 17:14 #8
har lige sendt den som jpeg for at du kan se hvordan den tager sig ud....
Avatar billede w13 Novice
18. november 2008 - 17:23 #9
Ja, den har jeg nu modtaget. Og hvad er det så, der skal være 150px? Højde eller bredde?
Avatar billede hnto Nybegynder
18. november 2008 - 17:32 #10
Det jeg gerne vil er som sagt at der laves en skrift ipds filen således jeg kunne udskifte ordet "anito" med feks "produktmenu" men bibeholde den same sølvskrift
Avatar billede w13 Novice
18. november 2008 - 17:34 #11
Ok. Ja, så får jeg brug for PSD-filen. Har du mulighed for at lægge den på nettet og sende mig et link, så jeg kan downloade den?
Avatar billede hnto Nybegynder
18. november 2008 - 20:06 #12
skriv mig en mail ( nto snabel a scancommerce punktum dk ) og jeg sender et link..
Avatar billede w13 Novice
19. november 2008 - 20:40 #13
Og hvad er det, der skal være 150px? Højde / bredde?
Avatar billede hnto Nybegynder
20. november 2008 - 08:20 #14
højden :-)
Det skal indgå som en del af et topbanner
Avatar billede w13 Novice
20. november 2008 - 10:12 #15
Men i din fil, du har sendt, er bogstaverne jo ikke som redigerbar tekst. Skulle de ikke være det eller har jeg misforstået det?
Ej heller ligger cromoe-effekten længere på layeret.
Avatar billede hnto Nybegynder
20. november 2008 - 13:45 #16
Det er jeg klar over :-)

Det er det der er hele opgaven, ellers kunne jeg jo bare selv lave det anderledes :-)
Teksten er indsat som et objekt / billede, hvorfor det skal opbygges i Photoshop som en ny tekst fra bunden med de belysninger mv der gør at der står i sølv.
Avatar billede w13 Novice
20. november 2008 - 14:29 #17
Jamen så skal du nok ha' fat i Jesper igen. =) Han har vel den oprindelige fil med tekst.

Jeg kan desværre ikke hjælpe med at genskabe effekten.
Avatar billede hnto Nybegynder
20. november 2008 - 17:28 #18
Det hjælper ikke at tage fat i Jesper, idet han har lavet objektet i et Corel program :-)
Avatar billede w13 Novice
20. november 2008 - 17:35 #19
Nå, æv. Desværre så.
Avatar billede hnto Nybegynder
15. december 2008 - 08:34 #20
svar