Avatar billede xenoxsis Nybegynder
18. november 2008 - 13:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Samle to kolonner i en

Hej Eksperter,

Jeg har en access forespørgsel hvor jeg har CPR Numre fra 2 tabeller som skal samles i en kolonne. Jeg kan ikke finde ud af at gøre det i en forespørgsel, er der nogen der ved hvordan jeg kan gøre det (altså uden at gå via VBA kode)?
Avatar billede terry Ekspert
18. november 2008 - 14:00 #1
SELECT .... [table1]![CPR] & [table2]![CPR] AS CPR FROM .....
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
18. november 2008 - 14:19 #2
Do I need to join my tables terry?
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
18. november 2008 - 14:23 #3
Ahh okay to elaborate my problem:

Table1 - CPR Coloumn (1 Row):

Table2 - CPR Coloumn (3 Rows):

Joined Table (4 Rows):

If I did it your way - I got:

Joined Table (3 Rows):
Avatar billede terry Ekspert
18. november 2008 - 15:40 #4
"Jeg har en access forespørgsel hvor jeg har CPR Numre fra 2 tabeller"

Depends how one understands your question.

But now I see the data you have in your tables then I think this is waht you are after.

SELECT CPR FROM Table1
UNION
SELECT CPR FROM Table2

and if you want to see all CPR if the same CPR is in both tables then use

UNION ALL
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
18. november 2008 - 15:54 #5
Yeah - Thats why the elaboration. I realized that I explained poorly.

Apart from that...YES! That was exactly what I needed and my "program" works like a charm now. Thank you yet again... (Since its not the first time you've helped me)
Avatar billede terry Ekspert
18. november 2008 - 18:42 #6
and thank you yet again too