Avatar billede nemlig Professor
18. november 2008 - 11:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

CS3 - omdøbe alle JPG-filer

Findes der en nem metode til at omdøbe alle filer i en bestemt mappe.
I den pågældende mappe findes der kun JPG-fotos, men de er alle navngivet med "Østrig001", "Østrig002". Jeg er ked det danske "Ø", da det giver problemer i mit billedscript på min hjemmeside.
Avatar billede prodic Mester
18. november 2008 - 11:19 #1
Kan dette mon ikke bruges?
http://www.eksperten.dk/spm/849364
Avatar billede w13 Novice
18. november 2008 - 11:20 #2
Hvis du markerer alle billederne (ctrl + a), højreklikker på det første og kalder det f.eks. "Oestrig (1)" og trykker enter, så bliver de alle sammen omdøbt.
Avatar billede nemlig Professor
18. november 2008 - 11:28 #3
Fedt nok - mange tak for 2 gode forslag.
Sender prodic også et svar?
Avatar billede prodic Mester
18. november 2008 - 11:50 #4
Du accepterer bare w13's svar. :-)
Avatar billede melieha Nybegynder
18. november 2008 - 11:56 #5
Ellers så har total commander en fantastisk multiomdøbningsfunktion som kan konfigureres efter behov :)
Avatar billede nemlig Professor
18. november 2008 - 12:58 #6
Jo - tak. Jeg kan se, at der er mange programmer, som giver muligheden.
Jeg troede også, at CS3 kunne, men har ikke kunnet finde ud af det.