Avatar billede bukse Nybegynder
18. november 2008 - 08:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Flere brugere

Hvad skal jeg gøre for at flere brugere kan arbejde med den samme Access-database, samtidig
Avatar billede jensen363 Forsker
18. november 2008 - 08:51 #1
Generelt er der intet til hinder for at flere brugere kan benytte den samme database samtidig. Den eneste betingelse er naturligvis at hver enkelt bruger skal have access installeret på sin PC, og du har adgang til databasen via en server.

Når det så er sagt, er Access ikke den mest velegnede flerbruger løsning med mindre vi snakker om en løsning der bygger på en SQL-løsning.

Den bedste løsning hvis du vil benytte Access uden en SQL løsning, er at benytte dig af en frontend/backend opdeling, hvor selve data ligger i backend, og du så benytter flere frontend databaser
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2008 - 09:03 #2
Op til 255 brugere kan i teorien åbne den samme access database, det ville jeg nu gerne se i praksis....men som hovedregel kan flere sagtens åbne en database og arbejde i den samtidigt.

Der er en enkelt indstilling, som normalt bliver sat automatisk, men som du skal være opmærksom på:

funktioner>indstillinger>avanceret>standardåbningstilstand

skal stå med delt adgang

...som en sidste ting vil jeg dog nævne at jeg har en enkelt database, som under ingen omstændigheder vil opføre sig ordentligt og derfor har jeg en frontend til hver bruger og de linker så til den samme backend (den database med tabellerne!~)
Avatar billede jensen363 Forsker
18. november 2008 - 09:53 #3
spg > long time
Avatar billede mugs Novice
18. november 2008 - 10:19 #4
Antallet af samtidige brugere er ganske korrekt sat til 255 af Microsoft. Men det er stærkt afhængig af db's opbrygning og performance. Jeg har aldrig haft behov for så mange brugere, men databaser med 25 brugere og med billeder og hele den tyrkiske musik har indtil nu ikke været noget problem.

Ved at bruge front- backend opnår du flere fordele:

- Du kan lave forskellige fromndend hvor designet af forespørgsler / formularer er afpasset til den enkelte bruger.
- Ved at have tabeller på en server og alle andre objekter i frontends, sparer du netværkstrafik da kun data skal transporteres over nettet.

Der ligger vist en funktion under Funktioner > Databasefunktioner  Opdel database der kan gøre det for dig. Men husk en kopi først.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2008 - 20:45 #5
har du fået noget til at virke, for det burde være lige ud af landevejen!~)
Avatar billede bukse Nybegynder
23. november 2008 - 21:30 #6
jensen
send et svar
Tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2008 - 23:13 #7
jensen> yes... long time!~)
Avatar billede jensen363 Forsker
24. november 2008 - 08:41 #8
Et svar :-)
Avatar billede jensen363 Forsker
24. november 2008 - 09:07 #9
Jeg takker :-)