Avatar billede cyberhajen Nybegynder
17. november 2008 - 20:38 Der er 12 kommentarer

disklæsningsfejl på 2 fejlfri seagate harddiske

2 nye seagate barracuda 1 TB harddiske laver pludselig disklæsningsfejl ved opstart, har virket fejlfri indtil videre og udover almindelig opdatering af win xp home har jeg ikke foretaget nogle ændringer i nogetsomhelst. Via en anden harddisk kan jeg i windows se de fungerer perfekt, har scannet dem med bl.a checkdisk men der ser ikke ud til at være problemer.

Jeg kan se en masse brugere har oplevet samme fejl og mange har afhjælpet den, men alle via forskellige løsninger, så jeg ville lige høre med jer først.

På forhånd tak
Avatar billede off-line Nybegynder
18. november 2008 - 14:56 #1
Hvis du har opdateret til SP3, kan problemet ligge der.
Ellers må du prøve dig frem. Prøv at tage CD/DVD drev fra + den ene disk, og se
om det gør en forskel.
Avatar billede off-line Nybegynder
18. november 2008 - 15:01 #2
Ps. Ellers kan du lave en "Repair" hvor du får en ny windows - uden opdateringer -
men beholder alle dine egne data.
Avatar billede cyberhajen Nybegynder
18. november 2008 - 21:52 #3
Hejsa og tak for svaret

Jeg prøvede at tage dvd drev fra + den ene disk men ingen fremskridt, jeg forsøgte også at reparere win xp home sp2 installationen men installationsprogrammet kan ikke finde disken.

Det sjove er at min maxtor hd fungerer fint, men at begge seagate hd laver disklæsningsfejl, og det er kun på den ene der ligger win xp opdateret til sp3
Avatar billede off-line Nybegynder
19. november 2008 - 00:28 #4
Er det Sata diske? Har du mulighed for at afprøve den harddisk som ikke har
styresystem som slave på en anden HD, så prøv det.
Hvad mener du for øvrigt med:"Via en anden harddisk kan jeg i windows se de fungerer perfekt" ?
Avatar billede cyberhajen Nybegynder
19. november 2008 - 00:46 #5
Hejsa

De 2 seagate sata diske giver begge disklæsningsfejl, men min gamle maxtor sata hd fungerer stadigvæk og via den kan jeg konstatere, at de 2 seagate hd på trods af disklæsningsfejl fungerer 100%
Avatar billede off-line Nybegynder
19. november 2008 - 00:54 #6
Vil det sige, at du kører windows på din Maxtor med Seagate som slave? Og har du
så kørt CHKDSK på dem den vej? Eller hvad?
Avatar billede cyberhajen Nybegynder
20. november 2008 - 01:31 #7
Hejsa

De er sat op med Raid så ingen af dem kører slave, men ja jeg kører win på maxtor og har undersøgt det ene seagate drev med bl.a checkdisk
Avatar billede off-line Nybegynder
20. november 2008 - 11:25 #8
Prøv at undersøge diskene med Seagates egen diagnose program. Hvis det melder
fejl, er det vel en bytter. http://www.sitecenter.dk/jasveg/nss-folder/downloads/
Avatar billede cyberhajen Nybegynder
20. november 2008 - 14:41 #9
Hej igen

Er igang med at scanne med Seatools, en long generic test.

Alle de andre tests fejlede og hele pcen fryser hvis jeg via Seatools henter info på begge harddiske.

Hvis den fuldfører long generic test vil jeg lave en iso cd med Seatools og scanne i dos

Tak
Avatar billede off-line Nybegynder
20. november 2008 - 15:21 #10
Ok!
Avatar billede cyberhajen Nybegynder
21. november 2008 - 01:31 #11
Hej igen

Har netop foretaget en lang og kort test via seatools i dos, og min seagate hd består begge.

imorgen vil jeg igen rode lidt med at opdatere win xp, og håber det hjælper

Tak
Avatar billede off-line Nybegynder
21. november 2008 - 01:47 #12
Du må have held med det:)