Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
17. november 2008 - 17:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Extern harddisk driller

Hej

Jeg har mig en WD extern harddisk på 500gb.. Den har virket upåklaglig indtil nu..

Når jeg gemmer noget på den.. Fx noget skal skal udpakkes kommer den bare med fejl på det.. Som om det nogen af dataerne forsvinder af sig selv?

Alle de gamle dataer virker fint..

Har prøvet at køre chkdsk, hvor den rettet noget.. Den siger ingen mislyde eller noget..

Nogen der evt kender et programm som kan undersøge disken for fejl?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
17. november 2008 - 18:33 #1
De har selv et værktøj til at undersøge eksterne drev,og du kan hente det her.
http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=115&sid=3&lang=en
Avatar billede haverslev Novice
17. november 2008 - 18:52 #2
Nu er det vel ikke bare sådan, at du prøver at udpakke eller flytte filer over på den externe - der er større end 4Gb og den externe er i Fat32 ?
Fat32 kan nemlig ikke håndtere fier der er større end 4Gb.
Hvis du skal flytte/håndtere filer der er større end 4Gb, så skal du convertere til NTFS filsystem. Når der er converteret til NTFS, så kan der ikke converteres tilbage.

For at convertere:
Klik på Start, klik på Kør og Skriv: cmd    (og tryk på Ok)
Skriv følgende Efter promten (den blinkende bjælge): convert x: /fs:ntfs
Ps. "x" erstattes af dit externe harddisk`s drevbogstav
http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb456984.aspx
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
17. november 2008 - 19:40 #3
Den er lavet om til NTFS :)
Avatar billede haverslev Novice
17. november 2008 - 21:15 #4
Er det f.eks med winzip eller winrar den fejler ?
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
18. november 2008 - 16:55 #5
Har kørt den test fra WD den fandt ingen fejl..

Nej for hvis jeg ligger det over på et andet drev kan den sagtens pakke det ud
Avatar billede corleonedk Nybegynder
18. november 2008 - 17:06 #6
Er du sikker på at den pakker ud på det eksterne og ikke til et andet drev.Og er det kun hvis du pakker ud og ikke hvis du kopiere eller flytter data..Kunne du evt skrive fejlmeddelelsen herinde.
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
18. november 2008 - 18:16 #7
100% på jeg pakker ud det rigtige sted.. Ja prøver lige at skrive herinde
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
18. november 2008 - 18:20 #8
!  I:\lalala\lalalal.r12: Mislykket CRC i lalala.avi. Der er fejl i delarkivet
!  I:\lalala\lalalal.r15: Mislykket CRC i lalala.avi. Der er fejl i delarkivet
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
18. november 2008 - 18:43 #9
Og det er ikke filerne der er noget galt med.. For hvis jeg downloader samme filer til andet drev virker det fint
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
18. august 2010 - 22:37 #10
Dekfekt hardisk