Avatar billede paaskeharen Nybegynder
17. november 2008 - 15:56 Der er 13 kommentarer

Tabeller fra SAP til Access

Hej eksperter

jeg har eksporteret nogle customdevelop tabeller fra SAP  til excel som jeg vil have lavet en acces DB over.

der hvor jeg løber ind i problemer er de sammensatte nøgler og så driller auto nummereringen den skulle jeg helst undgå.

nogle bud ??
Avatar billede mugs Novice
17. november 2008 - 16:10 #1
Importer til en temporær tabel i Access. Ved hjælp af tilføjelsesforespørgsler kan du nu sende data over i een eller flere permanente tabeller. Drop derefter den temporære tabel.

Hvad er problemet med autonummeret?
Avatar billede paaskeharen Nybegynder
17. november 2008 - 17:38 #2
det som er mit problem er at mit tabel ud trke består an sammen satte nøgler og det ved jeg ikke hvordan jeg vidreføre
Avatar billede mugs Novice
17. november 2008 - 17:42 #3
Det kan jeg ikke se skulle være et problem hvis du følger mit forslag.
Avatar billede paaskeharen Nybegynder
17. november 2008 - 19:44 #4
jeg har 8 tabeller hvor en af den har en sammensat nøgle af 5 felter. er dette ikke noget problem ?

sorry men jeg er ikke så skrap i access og tabel strukturen er en gammel en som nu skal erstattes og så har vi trukket data ud for at få et overblik..
Avatar billede mugs Novice
17. november 2008 - 19:49 #5
Det kan jeg ikke se. En sammensat nøgle består jo af flere felter i samme tabel. Det eneste problem jeg kan se er, at hvis eet eller flere af felterne er tomme så kan det ikke lade sig gøre.
Avatar billede paaskeharen Nybegynder
17. november 2008 - 22:20 #6
kikker lige på data i morgen
Avatar billede mugs Novice
17. november 2008 - 22:24 #7
OK - Jeg har masser af gange (til tider dagligt) hentet data fra SAP over i Excel. Derefter importeret til Access og behandlet dem der. Hvis brugeren så ønsker det, sender jeg de vaskede data tilbage til Excel. Det har aldrig voldt de store problemer.
Avatar billede paaskeharen Nybegynder
18. november 2008 - 10:47 #8
det var nu planen at lave en lille db som vi kunne checke at vi fik det hele med over i den nye instalation.
Avatar billede mugs Novice
18. november 2008 - 11:57 #9
Hvis du importerer til en temp tabel, kan du vel bruge forespørgselsguiden "Find relaterede poster" for at checke, at tabellerne er ens m.h.t. poster.

Alternativt kan du linke til dit Excel-ark og hente det ind i Access.
Men din sidste kommentar her ikke noget med dit spørgsmål at gøre, så bedre forklaringer udbedes.
Avatar billede paaskeharen Nybegynder
18. november 2008 - 12:36 #10
i den kørende Sap løsning har de lavet en program til at styre labelprint til dette er der en række konfigurations tabeller som definere hvilke felter der skal printes på en given label(layout) for det aktuelle materiale.

dette har kørt på en lokal instalation og fabrikken skal nu på den globale instalation.
så for at sikre at det ny har alle data med forsøger vi med dette udtræk..

så det som jeg entelig gerne ville var at importere de 8 taller med de sammensatte nøgler og så lave en query på samme måde son det er kodet i programmet.

hvis det giver nogenn mening ??
Avatar billede mugs Novice
18. november 2008 - 12:56 #11
Ja - Men har du prøvet at importere de 8 tabeller?
Avatar billede paaskeharen Nybegynder
18. november 2008 - 15:25 #12
ja jeg er kommet igang og nu har jeg fundet ud af det lille tricks med ctrl for at lave sammensatte nøgler  ;-) startede med at importere unde nøgle.
Avatar billede mugs Novice
18. november 2008 - 15:57 #13
OK - Det er da en begyndelse :o)