Avatar billede jakoba Nybegynder
14. november 2008 - 17:14 Der er 2 kommentarer

PC lyd ud igennem mit fladskærms TV ?

Jeg kan ikke få mit fjernsyn til at give lyd.

Det er en Sony fladskærm med Bravia engine og ekspedienten i butikken påstar det er så enkelt som at vælge "Realtek digital output" under lyd i kontrolpanelet.

Det har jeg så prøvet, og genstartet PCen, men skærmen skriver stadig at den får et ukendt lydsignal.

hvad så ?

mvh JakobA
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. november 2008 - 21:21 #1
hvilket kabel bruger du, og hvordan er det sat til? Hvis det er HDMI, så skal dit grafikkort understøtte det,  ellers kan du muligvis tage et jack-phono - det er lykkes mig på mit philips
Avatar billede jakoba Nybegynder
15. november 2008 - 14:55 #2
Jeg bruger et HDMI kabel med alle ledningerne i, og der sidder HDMI stik på grafikkortet (Nvidia 9800).