Avatar billede 3paf Nybegynder
14. november 2008 - 14:41 Der er 3 kommentarer

Kan ikke komme på nettet

Hej
Jeg har installeret Puppy Linux på en lille Fujisu-Siemens lifebook s4120 med 128 mb ram.
Det hele virker undtagen netværk. Jeg kan hverken komme på med trådløs eller fast forbindelse. Kører Cybercity via router.
Er det broseren der ikke virker. Ved test fanger den netværk på begge metoder.
Avatar billede lassebm Nybegynder
14. november 2008 - 15:15 #1
Ved test, hvad for test er det?
Har du prøvet at trace til f.eks google?

Hvad giver ifconfig dig, og har du de rette addresser i /etc/resolv.conf ?
Avatar billede 3paf Nybegynder
16. november 2008 - 16:50 #2
Jeg har ikke før brugt linux. Så dine spørgsmål kan jeg ikke svare på!
Avatar billede lassebm Nybegynder
17. november 2008 - 09:42 #3
Du skriver ved test fanger den netværk? Du må kunne svare på hvad for test du laver?

ifconfig er en kommandro du skriver i en terminal.