Avatar billede ninakaroline Nybegynder
14. november 2008 - 13:01 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Slettet mere = mindre GB?

Hej, jeg har næsten lige fået en ny bærbar HP windows vista. Min lokal disk er på 250 GB hvoraf der VAR 157 GB tilbage. Jeg gik ind og slettede itunes og Quickplay. Det skal lige siges at før jeg slettede de store programmer var der 157 GB tilbage ud af de 250 GB. Da jeg så gik ind og kiggede igen for at se hvor meget det havde "hjulpet" på hukommelsen, stod der 153 GB ledig af 250 GB - Hvorfor er der lige pludselig minre plads fordi jeg har slettet 2 store programmer som jeg ALDRIG bruger? Man skulle da tro der ville være mere plads. Og nej der ligger ikke noget af "resterne" i parpir kurven (:
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
14. november 2008 - 13:04 #1
Nu er der 151 GB tilbage - jeg har slet ikke rørt eller installeret noget!
14. november 2008 - 13:26 #2
Systemgendannelse's punkter !!!
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
14. november 2008 - 18:08 #3
Hvad mener du?
14. november 2008 - 19:17 #4
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Programmer][Tilbehør][Systemværktøjer][Diskoprydning] C:
Makér alle elementer UNDTAGEN 'komprimer gamle filer'
OK
--------------------------------------------------------------------------------

[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[  ] Deaktivér Systemgendannelse
Normal Genstart
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[ x ] Aktivér Systemgendannelse.
--------------------------------------------------------------------------------
14. november 2008 - 19:17 #5
Nå ja - det er Vista ... der er 'stien' lidt anderledes...
Avatar billede corleonedk Nybegynder
14. november 2008 - 19:20 #6
Larry mener de data Windows gemmer en gang imellem,for at du kan gendanne til et tidligere tidspunkt.De kan med tiden fylde en hel del..Hvis du højre klikker det drev vista er installeret på,og går til egenskaber\diskoprydning\flere instillinger.Vil du kunne se noget med system gendannelse og øjebliks billeder.Tryk på ryd op der og alle punkter på nær det seneste bliver slettet og skulle give noget plads..
Avatar billede corleonedk Nybegynder
14. november 2008 - 19:23 #7
PS husk også at på din bærbare,er en del af din harddisk en skjult recovery partition.
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
14. november 2008 - 21:12 #8
Hej Corleone Tusind tak for din hjælp med de oversættelser du kom med hehe. Jeg er ikke god til computere og slet ikke computer sprog. Hvordan er det nu man giver point?
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
14. november 2008 - 21:28 #9
Det skal lige siges at der nu er 147 GB ud af 250 GB
HVORFOR bliver den ved med at blive mindre, jeg kan ikke forstå at det kan være på baggrund af din forklaring corleone. Jeg har ALDRIG oplevet det her før heller ikke med min gamle pc som var dobble så lille i lokal disken. Kan det være en virus der tager alt min plads eller hvad er det lige der sker?
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
15. november 2008 - 00:09 #10
Nu er den så nede på 143 GB ud af 250 GB.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
15. november 2008 - 00:34 #11
Ja det kunne da godt lyde som om noget æder din harddisk plads,og der vil jeg bestemt overlade denne tråd til karrise larry for det er hans felt..Han kan forklare dig hvordan du laver en log han kan se på.
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
15. november 2008 - 10:12 #12
Fint nok. Det må meget gerne gå hurtigt der forfinder mere og mere hele tiden. Jeg har scannet med norton 2 gange det eneste den finder er en tracking cookie. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.
15. november 2008 - 13:25 #13
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede ninakaroline Nybegynder
15. november 2008 - 19:33 #14
Okay tak. Jeg kan simpelhen ikke finde ud af det. Kan jeg ikke bare lade være med at installere alt det der også alligevel sende dig en log eller hvad det var i kaldte det? Jeg er bare ikke god til alt det der installation. Jeg har jo scannet med Norton 3 gange, den finder intet. Og nu er min GB steget til 148 hvor det har ligget siden klokken 13 i middags. Jeg synes det er underligt
15. november 2008 - 23:45 #15
... hvor er det at 'kæden' hopper af i vejledningen ved [15/11-2008 13:25:01] ???
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
16. november 2008 - 12:41 #16
Jamen det er der hvor jeg skal installere alle de der programmer. Kan jeg ikke bare finde en log til dig UDEN alle de installationer. Hader at installere ting.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. november 2008 - 12:51 #17
Du kan ikke lave en log uden at installere de programmer, men når karise er færdig med at tjekke de logs, kan du bare fjerne dem igen hvis du syntes :)
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
16. november 2008 - 17:31 #18
Nej tak. Så er det lige meget. Kontakter min computer-mand så.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. november 2008 - 20:26 #19
Dvs. du var faktisk ikke villig til noget?!

HUSK at lukke her, for tror ikke der er mere at hjælpe med så.
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
17. november 2008 - 16:39 #20
Jo jeg er villig. Men jeg er bare ikke meget for at downloade diverse programmer, som jeg ikke kender noget til.
Jeg har snakket med min computer mand, som mener det er opdateringer der fylder.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. november 2008 - 20:56 #21
CCleaner rydder op på din pc i temp mapper, midlertidige internet filer m.m.

Malware bytes tjekker din maskine for uønskede elementer.

Hijackthis viser hvad du har af kørende processer på din pc.

Altså ikke nogen farlige programmer.
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
18. november 2008 - 20:01 #22
Men jeg har et "Ccleaner" program.
Jeg har et malware program = Norton (:
18. november 2008 - 20:53 #23
*KMPLAG*
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
19. november 2008 - 15:14 #24
Hvorfor er det så sjovt??
19. november 2008 - 20:15 #25
... der er _mange_ bandit/snavs elementer som slipper pænt forbi Symantec/Norton...

Nævnte [Malwarebytes Anti-Malware] er pt. det bedste; derfor _det_ forslag...
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. november 2008 - 20:43 #26
Kommentar: ninakaroline

Er sjovt pga.
Kommentar: ninakaroline

Norton = Malwareprogram ;)
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
19. november 2008 - 20:49 #27
Ja UNDKSYLD hehehe :o). Jeg er altså ikke inde i computer verdenen, men beundre VIRKELIG dem der er! Jeg synes bare det er så svært (:
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
19. november 2008 - 20:50 #28
Men jeg har Norton internet security :) Har det heldigvis kun i 60 dage så går jeg over til F-secure :)
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
29. november 2008 - 13:36 #29
Hvordan giver man point?
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
29. november 2008 - 13:37 #30
ups - undskyld.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. november 2008 - 19:56 #31
Det er ok - du fik jo ikke rigtigt en løsning :)
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
30. november 2008 - 20:05 #32
det er da fordi, når du sletter noget i papirkurven bliver det ikke slettet, men bare flytet til en skjult mappe der heder "reclycer".

det er ok at flytte filer til papirkurven, men når du så ska' tømme den så kør ccleaner som så sletter filerne helt. ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. november 2008 - 20:11 #33
Har lige prøvet det der og efter slet fra papirkurv er Recycler også tom - hvilket giver mening når Recycler er det Microsoftianske ord for papirkurv...
Avatar billede corleonedk Nybegynder
30. november 2008 - 20:56 #34
Ville jo heller ikke rigtig give mening,hvis den ved tøm papirkurv bare flyttede dem til en skjult mappe..Desuden spørger den også om du er sikker på filerne skal slettes permanent..