Avatar billede toast Nybegynder
13. november 2008 - 11:32 Der er 4 kommentarer

SDkort drevbogstav kan ikke ændres.

Hej alle

Jeg har et SD kort, som jeg gerne vil have remapped til et andet drevbogstav, der ikke er reserveret af et netværksdrev.
Når jeg kigger under Disk Management, kan jeg ikke finde SD kort drevet (og kan derfor ikke remappe det).

Hvis jeg starter maskinen op som "work station only", vises SD kortet og fungerer som det skal under Denne Computer. Jeg kan browse rundt på det og hente data. Men det kan stadig ikke findes under Disk Management.

Såååøhh. Nogen forslag?
Avatar billede Jensen DK Novice
13. november 2008 - 13:17 #1
Er det Vista eller XP? i min XP hedder det diskhåndtering, og der vises alle HD.
Avatar billede toast Nybegynder
13. november 2008 - 13:37 #2
Det er XP (derfor spørgsmål er oprettet under Windows XP :) ).

Nåmmen, jeg har finkæmmet nettet for en løsning på problemet. Det lader til Windows XP har problemer med SDIO(Secure Digital Input/Output) integreret SD slots, og at der ikke er et fix. Altså, kan visse SD kort ikke findes under Disk Management. Derfor kan man ikke ændre drevbogstav af den vej.

Findes der mon andre metoder til at ændre drevbogstav på SDkort uden om Diskhåndtering?
Avatar billede Jensen DK Novice
13. november 2008 - 14:31 #3
Mig bekendt kan det kun gøres i diskhåndtering.
Avatar billede Jensen DK Novice
13. november 2008 - 14:33 #4
Det er muligt at man kan komme ind og ændre med en live CD.
http://www.helgec.dk/livecd.html