Avatar billede zoal Nybegynder
13. november 2008 - 01:58 Der er 5 kommentarer

Hej Eksperter Et lille spgmål til routere

Jeg sidder her med en ZyXeL P600R-D1 Router fra Cybercity. Jeg oplever ofte problemer med høje pings til alting osv, kom til at tænke på om det er Cybercitys skyld eller lige frem routerens skyld at jeg kører med høje pings. Og eventuelt hvis det er kan i så anbefale en god router som ingen problemer har med Steam servers, for hver gang jeg refresher de 50 servers holder den op og min ven finder over de 1000 på 0.5sekunder :P

og min internet forbindelse er større end hans :P
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. november 2008 - 02:07 #1
Ping din router. Skal gerne være under 1 ms

Ping cybercity.dk Skal gerne ligge omkring 10 ms

Hvis du ligger omkring disse tider, så er det ude på internettet der er knuder.
Avatar billede zoal Nybegynder
13. november 2008 - 08:33 #2
Okay, Hvordan er det li jeg pinger :P
Avatar billede zoal Nybegynder
13. november 2008 - 08:36 #3
Never mind! jeg fandt det min ping til cybercity.dk ligger på 13 og til routeren er den på 1. Men jeg ved dog ikke om det er den rigtige ping til routeren jeg har fundet pga jeg skal skrive http://192.168.1.1:2033 for at komme ind på den og jeg ku ikke pinge den fulde HtML så jeg pingede bare 192.168.1.1
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. november 2008 - 10:51 #4
Det er også ok at bruge 192.168.1.1, og de tal ser jo Ok ud, så det er ikke forbindelsen til cybercity den er gal med.

Steam servers. Det lyder som om det drejer sig om spil.
Har du helt styr på de åbne porte i din router ?
Visse specifikke porte skal være åbne, for at det virker.
Avatar billede zoal Nybegynder
13. november 2008 - 11:02 #5
Hej, det er 27000-27020 som steam bruger. Og de er portforwarded har prøvet max firewall Sessions per user som jeg har sat på 1024 har også forsøgt at slå UPNP på