Avatar billede jean01ad Praktikant
12. november 2008 - 16:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gem som + VBA

Hejsa eksperter

Jeg har et problem med et centralt regnark, som skal distribueres til mange mennesker. Jeg vil oprette en mappestruktur til hver af disse mennesker, hvor jeg vil ligge den del af regnearket ned, som vedrører dem. Mit problem er, at jeg ikke har lyst til at sidde og kopiere og gemme filen ned i rigtig dir og med rigtig navn. Derfor vil jeg gerne, kunne ligge et navn i celle "D3" og ydeligere et i "D4"

Herefter vil jeg så ved hjælp af en makro, have at arket automatisk bliver gemt ned på stien:

"Q:\HR\Navnet fra celle D3\Navnet fra celle D4.xls" og derefter gå tilbage til mit oprindelige ark

Er det muligt?
Avatar billede karina_n Nybegynder
12. november 2008 - 17:03 #1
Hej

Hvis det står i de samme celler hver gang hos dig, vil jeg foreslå dig, at du laver et ark til hver person, hvor du henter det indhold af dit ark, som du gerne vil have, at de skal se - celle for celle: f.eks. =+'[LØN.xlsx]Okt 08'!$A$2.

Her henter den indholdet i celle A2 i fanebladet "Okt 08" i xlsx-ark "LØN.xlsx".
Avatar billede jean01ad Praktikant
13. november 2008 - 09:36 #2
Hej Karina

Det er ikke helt det svar jeg søger - eller også forstår jeg det ikke rigtigt. For mig at se, så fungere de direkte referencer ikke, når der er flere der skal se forskellige ting samtidigt. Det vil sige, at resultat i det oprindelige ark, skal varieres fra person til person.

Det jeg har brug for er en VBA kode, der kan gøre, at jeg kan automatisere den proces, det er at gemme flere ark. Således søger jeg en stump kode, der kan tage fat i mine to navgivninger, og automatisk ligge dem i tilhørende mapper.
Avatar billede jean01ad Praktikant
13. november 2008 - 11:12 #3
Nå, jeg har efter lidt søgen her på eksperten fundet en hel acceptabel løsning - har beskrevet den nedenfor, hvis andre kan bruge det:

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Range("b3") _
            , FileFormat:=xlNormal, Password:="", WriteResPassword:="", _
            ReadOnlyRecommended:=False, CreateBackup:=False

Det varierende filplacering er indbygget i Ragne b3, som er opbygget efter formlen: =SAMMENKÆDNING(D4;D3;"\";D3)

Ved at gøre det på ovenstående måde, så varieres både Dir efter navnet på medarbejderen og filnavn efter navnet på medarbejderen.