Avatar billede net-meister Nybegynder
12. november 2008 - 10:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows XP fjernsupport løsning.

Windows XP er begrænset i sin remote desktop således at der kun kan være én bruger logget på ad gangen. Dvs. at hvis jeg prøver at overtage at en brugers desktop bliver denne bruger logget af.

Microsoft har en løsning på dette, Fjernassistance. Problemet er bare at MS' fjernassistance er noget bæ, der kun kan fungerer over enten MSN Messenger eller via E-Mail.

Dette er ikke løsning.

Hvilke andre muligheder er der? Altså et program der gør at jeg som admin kan overtage en brugers desktop uden at brugeren bliver logget af og hvor brugerens input bliver registreret på lige fod med den der har overtaget, så en bruger kan vise hvad de gør forkert.

Programmet skal helst være baseret på RDP og være frit som i ytringsfrihed.
Avatar billede Spotgun Seniormester
12. november 2008 - 10:39 #1
http://www.teamviewer.com/da/index.aspx virker ganske udemærket, og kan det du ønsker.
Avatar billede dasch87 Nybegynder
12. november 2008 - 12:10 #2
VNC er et rigtig godt bud syntes jeg.., men skal ikke lige sige om det er baseret på RDP.
http://www.realvnc.com/index.html
Jeg bruger det ofte selv.
Avatar billede net-meister Nybegynder
12. november 2008 - 12:37 #3
Siger at du ikke ved om VNC er baseret på RDP? Heh..

RealVNC er sjovt nok baseret på VNC.
Avatar billede mouse_dk Nybegynder
02. december 2008 - 20:25 #4
http://www.dameware.com/ er også  et ganske udenmærket program.
Avatar billede net-meister Nybegynder
03. december 2008 - 14:57 #5
Det blev teamviewer og det gør præcis hvad jeg ønsker.

An internets to you sir!