Avatar billede xenoxsis Nybegynder
12. november 2008 - 10:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VBA til Word - Bookmarks

Hej eksperter,

Jeg er igang med at lave noget med breve i word. Og har en masse bogmærker i mit word dokument, så hvis jeg vil fjerne et afsnit skal jeg sætte bogmærket som "omringer" afsnittet til tom streng.

Det skaber bare et problem idét hele dokumentet består af diverse overskrifter. Og når jeg så fjerner et afsnit rykker de følgende afsnit op.

Så kommer fejlen hvor jeg har overskriften og starten på afsnittet i de sidste 3 linier i mit word dokument. Der skulle jeg meget gerne have den til at tælle hvilken linie afsnittet starter på og lave et page break. Sådan at hvis et afsnit starter for langt nede på en side så laver den et page break...
Avatar billede fdata Forsker
12. november 2008 - 19:48 #1
Det kan du næsten få Word til at styre. Du skal have fat i Formater/Afsnit.
- I dine overskrifter skal du afkrydse "Hold sammen med næste"
- I dine tekstafsnit skal du afkrydse "Hold linier sammen"
(hvis du bruger typografier, skal du naturligvis rette dem og ikke de enkelte afsnit)
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
12. november 2008 - 22:06 #2
Kan jeg få dig til at forklare hvad "Hold sammen med næste" betyder? For skal lige være sikker på at det er det jeg skal bruge :-)
Avatar billede fdata Forsker
12. november 2008 - 22:16 #3
Hvis du - når du er i dialogen - klikker på det lille spørgsmålstegn, vil du se en forklaring til alle afkrydsningsfelterne, bl.a.:
Hold sammen med næste: Forhindrer sideskift mellem det markerede afsnit og det efterfølgende afsnit.
Hold linjer sammen: Forhindrer sideskift midt i et afsnit.
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
12. november 2008 - 22:27 #4
Siger man ikke at hjælp filer osv kun er for de svage?...Eller også prøver jeg bare at skjule min egen dumme forglemmelse...

Men det er ellers fikst - Tak :)
Avatar billede fdata Forsker
12. november 2008 - 22:45 #5
"Life is a learning experience", som man siger. Takker for point ;o)