Avatar billede infested Nybegynder
11. november 2008 - 20:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Jeg har lige instaleret Windows Vista og nu virker lyden ikk!?

Jeg har et Problem min computer bliver ved med og sige jeg skal geninstalere Soundmax for at få lyd men uanset hvad jeg gør forbliver problemet det samme.... er der nogle der har prøvet det før?!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. november 2008 - 21:04 #1
er maskinen født med vista? har det nogensinde virket med Vista?
Avatar billede infested Nybegynder
11. november 2008 - 21:06 #2
nej jeg har købt den for 4 måneder siden uden styreprogram, og har indtil nu brugt XP prof uden problemer nu har jeg så fået Vista gratis af mit arbejde så jeg tænkte at jeg ligeså godt kunne komme videre fra XP
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. november 2008 - 21:12 #3
OK, når maskinen er så ny så burde lydkortet være understøttet af Vista. Men det er jo ikke ensbetydende med at du ikke selv skal finde driveren til det!
Avatar billede infested Nybegynder
11. november 2008 - 21:15 #4
nej jeg har prøvet og bruge driveren fra min Chipset CD men den vil den ha jeg skal geninstalere hele tiden og dem jeg kan finde på nettet siger det samme..
Avatar billede infested Nybegynder
11. november 2008 - 21:17 #5
kan det mugligvis have noget og gøre med at det er soundmax jeg prøver og installere!? mit bundkort er "ASUS M2N AM2 NVIDIA nForce 430 MCP ATX AMD Motherboard"
11. november 2008 - 21:22 #6
"...min Chipset CD ..." - er det den som passer til din tidl. XP ? Ka' du følge mig der *S* ?
Avatar billede infested Nybegynder
11. november 2008 - 21:26 #7
chipset CD'en har drivere til Vista på den sammen med at også og ha det til XP men på et eller andet grundlag vil det ikke virke..... læste lidt rundt omkring på nettet og der står nogle steder at Onboard kortet virker direkte elendigt med Soundmax... nogen forslag ? (ud over at købe et eksternt lydkort)
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. november 2008 - 00:39 #8
Prøv at hente den sidste nye driver her, men start med Version 6.10.X.6130 inden du prøver beta driverene:
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=M2N
Avatar billede infested Nybegynder
12. november 2008 - 12:09 #9
jeg er sikker på at det virker helt fint men den skriver " Unable to compare versions. Aborting" nogen forslag?
Avatar billede infested Nybegynder
12. november 2008 - 12:13 #10
lige meget har fikset det men popup med at lydinstillingerne er ændret kommer når jeg tænder for den og når jeg instalerer Soundmax...
Avatar billede infested Nybegynder
12. november 2008 - 12:17 #11
Mange tak Dragonknight det virkede... Newbie spørgsmål hvordan giver man point? :p
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. november 2008 - 14:24 #12
Ved at markere mit navn til venstre, og trykke på accepter .
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. november 2008 - 21:04 #13
Takker :-)