Avatar billede mr.truck Nybegynder
11. november 2008 - 11:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sorter dato

Hvordan sorter man en dato feks 02-10-1967
Jeg har en liste med personer og vil gerne sortere efter dag og måned, og glemme alt om årstal.
Avatar billede karina_n Nybegynder
11. november 2008 - 12:11 #1
Hej

Du kan formattere feltet til dd-mm. Så vil årstallet ikke komme med.
Avatar billede mr.truck Nybegynder
11. november 2008 - 14:14 #2
Tak så kan jeg komme videre:)
Avatar billede jens48 Ekspert
12. november 2008 - 18:45 #3
Så simpelt er det desværre ikke. Når du sorterer vil den stadig tage årstallet med. Du bliver nødt til at trække måned og dag ud af datoen. Hvis du har listen stående i kolonne a kan du i kolonne b skrive =MONTH(A1)*100+DAY(A1) eller på dansk =MÅNED(A1)*100+DAG(A1) og så sortere efter kolonne b.