Avatar billede danielbaek Nybegynder
11. november 2008 - 00:22 Der er 4 kommentarer

Kan ikke vælge "Export for actionscript"

Hej,

Jeg har kastet mig ud i et lille flash-projekt men har en del problemer. Jeg har prøvet at følge følgende tutorial (http://flashforum.dk/tutorials/gentagende-baggrundsmonster), men kan af en eller anden grund ikke få lov til at linke min importerede fil til et navn og vælge "Export for actionscript" (det er ikke muligt at aftjekke denne). Har I nogen ideer om hvad dette kan skyldes?

Hvis det er piece of cake for jer at svare på har jeg også et andet spørgsmål. Er der en måde at gøre en hel scene gråtonet?

På forhånd tak for evt. hjælp.

PS. Jeg er helt newbie inden for flash...
Avatar billede danielbaek Nybegynder
11. november 2008 - 00:41 #1
Lige for at klarificere:
Jeg har importeret en fil til biblioteket (både prøvet med gif/bmp/jpeg), men kan ikke få lov til at linke og vælge "Export for actionscript" - den er der, men kan ikke aftjekkes.
Avatar billede andersbro Nybegynder
12. november 2008 - 08:58 #2
Du skal lave et movieclip, der indeholder dit billede. Et movieclip kan exporteres.
Avatar billede danielbaek Nybegynder
12. november 2008 - 09:55 #3
Hi Andersbro. Undskyld hvis jeg er lidt forvirret (er som sagt helt blank på flash) men problemet er at jeg ikke kan få lov til at vælge "linkage" og så "Export for actionsscript". Er det fordi at det importerede ikke er et movieclip?!? Og hvordan kan jeg i så fald lave en .gif til et movieclip?

På forhånd tak og beklager den manglende indsigt :)
Avatar billede danielbaek Nybegynder
12. november 2008 - 10:29 #4
Hvis du kan vise mig det, må du også gerne det (altså hvordan jeg får sat en mønster ind som et mønster oven på en film)

Her er filen det skal sættes ind over:
www.democraticdesign.dk/test/fisk.fla

Her er mønstret:
www.democraticdesign.dk/test/pattern.gif