Avatar billede birnum Nybegynder
10. november 2008 - 21:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

BSOD med fejlkode page_fault_in_nonpaged_area

Kære Eksperter.

Min computer er nu for anden gang på 2 dage kommet med en BSOD (blue screen of death).
Første gang så jeg den ikke selv, men her anden gang har jeg skrevet følgende ned derfra:

kmxCF.sys

page_fault_in_nonpaged_area

tekniske oplysninger:
stop 0x00000050 (0xBAFBA000, 0x00000000, 0xB682AF76, 0x00000000)

kmxCF.sys adress B682AF76 base at B681F000 datestamp 484659b2

ved genopstart kommer der en meddelelse om at systsmet er genoprettet efter en alvorlig fejl.

(jeg har taget et screenshot af fejlrapportens oplysninger, hvis ovenstående ikke er nok)

Det eneste nye der er sket indenfor de sidste dage er, at min CA-security har givet en fejlrapport ang CA comontray  cctray, og efter den gjorde dette et par gange afinstallerede jeg det og geninstallerede CA-security pakken.

min computer kører Win-XP, pro, sp3

Håber I kan hjælpe mig

- Allan
Avatar billede birnum Nybegynder
10. november 2008 - 21:55 #1
jeg har haft lidt a la samme problem tidligere, så prøver lige en  sfc /scannow  for at se om det kan hjælpe. ( http://www.eksperten.dk/spm/832717 )

elers kan jeg se på nettet at nogle skriver at det er CA's firewall som skaber problemet... ?!?
Avatar billede Jensen DK Novice
11. november 2008 - 07:05 #2
Hent denne Super antispyware og kør en komplet tur med den, lad den slette det den finder.
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.superantispyware.com/&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dsuper%2Banti%2Bspyware%2Bdownload%26hl%3Dda%26sa%3DG

Du kan også hente CCleaner og kør en rens og en registrer og lad den slette det den finder.
Hent og installér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den, det er sikkert ikke noget du har brug for.
Lad programmer foretage en oprydning...
Avatar billede birnum Nybegynder
11. november 2008 - 21:49 #3
har først prøvet en sfc /scannow - og troede det var fint - men så kom BSOD her til aften igen :(

nu har jeg kørt CCleaners rens og problemscanning og udredt det den fandt. Så må jeg se om dét er nok eller om jeg skal køre superantispyware også.

men KAN det have noget at gøre med mit CA-secutiry som kom med fejlmeddelelse , hvorefter jeg geninstallerede det. det er netop herefter BSOD er kommet og et par steder på nettet skriver at det er CA's firewall som laver den BSOD og får... og hva kan jeg i så fald gøre?  (vil det være bedre at deaktivere denne og genaktivere windows firewall eller....)
Avatar billede Jensen DK Novice
12. november 2008 - 06:42 #4
Kør bare super antispyware komplet skanning, og lad den slette det den finder, du kan også afinstallere ca`s firewall og genstarte og foretage en rens og en registrer med CCleaner og lad den slette det den finder, prøv så Windows firewall et stykke tid, du kan så prøve at installere Comodo firewall, bruger den selv, jeg har en lille vejledning på dansk som du kan få, hvis det bliver aktuelt.
Du kan hente Comodo her. http://www.download.dk/index.asp?Kat=sikkerhed&subkat=firewalls&prog=29843&program=Comodo%20Firewall%20Pro
Avatar billede birnum Nybegynder
12. november 2008 - 12:54 #5
ok - ser lige om der kommer BSOD i dag og hvis den kommer en af de nærmeste dage kører jeg super antispyware - så vender jeg tilbage med kommentar eller point :o)
Avatar billede Jensen DK Novice
12. november 2008 - 13:35 #6
ok
Avatar billede birnum Nybegynder
20. november 2008 - 16:12 #7
der har ikke væres en BSOD i en uge nu, så dét er jo et godt tegn :o) Det eneste jeg gjorde var at køre CCleaner tippet du gav mig, så du får hermed point. Takker mange gange for hjælpen.
Avatar billede birnum Nybegynder
22. november 2008 - 20:39 #8
pis nu kom BSOD igen :o(    nå, men nu må jeg prøve at se om superantispyware kan finde noget - ellers må jeg deaktivere CA firewall'en
Avatar billede Jensen DK Novice
23. november 2008 - 07:02 #9
Husk at du skal opdatere Super inden du skanner med den, og du skal lade den slette det den finder.