Avatar billede gormgorm Nybegynder
10. november 2008 - 20:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

document.all firefox

Hej,
jeg har en lille quiz jeg har fundet på nettet som jeg vil integrere.
Den virker dog ikke i Firefox, men fint i IE7.
Jeg har læst at jeg skal erstatte document.all med document.getElementById, men så virker det slet ikke i nogen browser.
Er der nogen som ved hvad den rigtige måde at skrive det på er? Mit svar var document.getElementById().spørgsmål

Se koden herunder.
mvh
Morten

function vis_sporgsmaal(){
    if (layer=eval("document.all.sporgsmaal"+nummer)){
        layer.style.display="inline";
        }
    else {
        document.all.resultat.innerHTML="Du har svaret rigtigt på "+korrekt+" ud af "+(nummer-1)+" spørgsmål.";
        document.all.resultat.style.display="inline";
        }
Avatar billede w13 Novice
10. november 2008 - 20:08 #1
function vis_sporgsmaal(){
    if (layer=document.getElementById("sporgsmaal"+nummer)){
        layer.style.display="inline";
    }
    else {
        document.getElementById("resultat").firstChild.nodeValue="Du har svaret rigtigt på "+korrekt+" ud af "+(nummer-1)+" spørgsmål.";
        document.getElementById("resultat").style.display="inline";
        }

Så skal du selvfølgelig have id="sporgsmaal" på sporgsmaal-elementet og id="resultat" på resultat-elementet.
Avatar billede w13 Novice
10. november 2008 - 20:09 #2
document.all er nemlig en rigtig gammel IE-only-metode så det er helt rigtigt, at den ikke holder. =)

I øvrigt har jeg ændret koden, så du ikke længere bruger innerHTML (der jo ikke er valid i nogen HTML-standard) men derimod firstChild.nodeValue.

Denne virker dog kun, hvis der som standard står noget i resultat-elementet (men det kan bare være " ") og du kan ikke indsætte HTML-koder med firstChild.nodeValue.
Avatar billede gormgorm Nybegynder
10. november 2008 - 20:26 #3
1000 Tak for hurtig og korrekt svar!!! Respekt.
Avatar billede w13 Novice
10. november 2008 - 20:27 #4
Tak for points! :)
Avatar billede gormgorm Nybegynder
11. november 2008 - 18:20 #5
Hej,
Jeg var lidt hurtig til at gokende svaret i går. For nu bliver resultatet til sidst  ikke vist, hverken i IE eller Firefox??

Jeg har kopieret body-koden ind..
mvh
Morten

<div id="sporgsmaal1" style="display:none">
<!-- spørgsmål -->
<p>I hvilket HTML element indsætter du din JavaScript?</p>
<form action="#" method="post"><p>
<input type="radio" onclick="tjek_svar('a')"> scripting<br /><!-- svarmulighede 1 -->
<input type="radio" onclick="tjek_svar('b')"> javascript<br /><!-- svarmulighede 2 -->
<input type="radio" onclick="tjek_svar('c')"> script<br /><!-- svarmulighede 3 -->
<input type="radio" onclick="tjek_svar('d')"> js<br /><!-- svarmulighede 4 -->
</p></form>
</div>

<div id="sporgsmaal2" style="display:none">
<p>Hvordan er den rigtige syntax, hvis du skal skrive 'Hej i JavaScript??</p>
<form action="#" method="post"><p>
<input type="radio" onclick="tjek_svar('a')"> response.write("Hello World") <br /><!-- svarmulighede 1 -->
<input type="radio" onclick="tjek_svar('b')"> document.write("Hello World")<br /><!-- svarmulighede 2 -->
<input type="radio" onclick="tjek_svar('c')"> echo("Hello World") <br /><!-- svarmulighede 3 -->
<input type="radio" onclick="tjek_svar('d')"> ("Hello World") <br /><!-- svarmulighede 4 -->
</p></form>
</div>

<div id="sporgsmaal3" style="display:none">
<p>Hvordan kalder du funktionen "myFunction"?</p>
<form action="#" method="post"><p>
<input type="radio" onclick="tjek_svar('a')">call function myFunction <br /><!-- svarmulighede 1 -->
<input type="radio" onclick="tjek_svar('b')">call myFunction() <br /><!-- svarmulighede 2 -->
<input type="radio" onclick="tjek_svar('c')">myFunction()<br /><!-- svarmulighede 3 -->
<input type="radio" onclick="tjek_svar('d')">function myFunction()<br /><!-- svarmulighede 4 -->
</p></form>
</div>

<div id="resultat" style="display:none"></div>
Avatar billede w13 Novice
11. november 2008 - 18:50 #6
Hvad siger fejlkonsollen i FF så?
Avatar billede gormgorm Nybegynder
11. november 2008 - 19:08 #7
firstchild is null

Du kan evt lige checke med ctrl+shift+J på dette link. Quizzen er placeret i venstre side lidt nede på siden.  Den vil ikke vise resultatet.

http://sideone.dk/html/webteknologier_javascript2.php
Avatar billede w13 Novice
11. november 2008 - 20:19 #8
Jeg får "syntax error: </p>"
Avatar billede w13 Novice
11. november 2008 - 20:19 #9
Hvilket jo skyldes:

<script type="text/javascript">
//If the time is less than 10,
//you will get a "Good morning" greeting.
//Otherwise you will get a "Good day" greeting.

        </p>

:)
Avatar billede gormgorm Nybegynder
11. november 2008 - 20:37 #10
ok jeg beklager du skal være vidne til mine små fejl. Vidste godt der var nogle fejl, men troede ikke det var noget med det at gøre, har nu prøvet at fjerne det, og det virker vist.. Men tak for tiden.
Avatar billede grace45 Nybegynder
22. oktober 2010 - 19:46 #11
Hej min kære,
Hvordan har du i dag, jeg håber, at alle er godt med dig. Jeg er ked af at bekymre dig med min Forslag til et forhold med dig, men jeg ved, at du vil imødekomme min anmodning i god tro og forståelse. Jeg har brug for dig i forretningsbetingelser og rådgive. Mit navn er Grace Dabah jeg bare gik gennem din profil har ingen andre muligheder end at lade dig vide, at jeg er interesseret i at have et forhold med dig, vil jeg også gerne vide dig mere, kan du sende en mail til min e-mail adresse (grace_11dabah @ yahoo.com), så jeg kan sende dig flere oplysninger om mig selv inklusive mit billede. Jeg tror, vi kan gå herfra. Men huske på, at kærlighed ikke har nogen farver barriere, ingen uddannelsesmæssige tilbage jorden barriere, ingen socio-økonomiske barrierer, religiøse, sprog, nationalitet eller afstand hindring, det eneste vigtige der er kærlighed. Jeg venter på din mail til min e-mail adresse ovenfor.
Med venlig hilsen,
Miss Grace.