Avatar billede netro Nybegynder
10. november 2008 - 15:59 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

IP > Land

Jeg mangler en webservice, hvorfra jeg kan hente landekode ud fra ip. Jeg har fundet en enkelt, men den var fantastisk sløv.

Det behøver ikke være gratis.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. november 2008 - 16:03 #1
Du kunne lave det selv !?

http://www.eksperten.dk/artikler/565
Avatar billede netro Nybegynder
10. november 2008 - 16:07 #2
Ja, jeg prøvede at bruge en database engang, som man kunne opdatere manuelt med nye adresser, men jeg synes da, det ville være smartest, hvis jeg var fri for det.
Avatar billede keysersoze Guru
10. november 2008 - 18:32 #3
det er også netop hvad artiklen gør?
Avatar billede netro Nybegynder
10. november 2008 - 19:41 #4
Undskyld, hvad gør den? Måske misforstår jeg noget.
Avatar billede netro Nybegynder
10. november 2008 - 19:44 #5
"Det er vigtigt at huske at den database skal løbende opdateres, da
internettet ikke er statisk."

Jeg vil gerne lade andre om den opdatering og så blot tilgå den via en webservice.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. november 2008 - 19:55 #6
Der er et load program, som du kan saette Windows scheduler til at koere hver soendag nat
eller hver nat.
Avatar billede netro Nybegynder
10. november 2008 - 20:49 #7
Okay, men det får jeg nok ikke lov til af udbyderen.
Avatar billede mcnovy Nybegynder
10. november 2008 - 23:24 #8
det skulle vel kunne lade sig gøre f.eks at bruge en browser funktion,
og den browser skal så åbne f.eks (det hele sker selvfølgelig uden at brugeren ser noget af det)
http://www.maxmind.com/app/locate_ip?ips=80.170.70.5
og så kan du bygge en parser som henter den værdi du skal bruge,
og til sidst viser brugeren...

+ den bliver opdateret lige så ofte som den side du henter oplysningerne fra.
+ du behøver ikke at vedligeholde en database.

- du er afhængig af en anden side, så hvis den side er nede, eller de pludselig opdatere deres sidekode, så skal du evt ændre lidt på din egen side.

sådan en funktion forudsætter dog at maxmind siden er oppe og kører
Avatar billede arne_v Ekspert
11. november 2008 - 04:08 #9
På siden står der nede i bunden:

There is a limit of 25 demo lookups per day
Avatar billede arne_v Ekspert
11. november 2008 - 04:09 #10
netro>

Du kan sætte Windows scheduler / *nix cron på en hvilken som helst box til at kalde
noget på dit web hotel.
Avatar billede netro Nybegynder
12. november 2008 - 15:10 #11
Jeg bruger nok en database så. For webservice er for langsomt.

Tak for hjælpen.
Avatar billede netro Nybegynder
13. november 2008 - 23:32 #12
mcnovy og arne -> Vil I lægge et par svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. november 2008 - 23:37 #13
ok
Avatar billede mcnovy Nybegynder
14. november 2008 - 00:06 #14
giv du dem bare til arne_ er jo hans løsning du har tænkt dig at bruge :)