Avatar billede matthew-dk Nybegynder
10. november 2008 - 12:56 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

webdesign i photoshop

Hej,
Hvis jeg har lavet en tekst på et bagrunds design i photoshop til en hjemmeside. Hvordan får jeg så teksten til at blive et link og passe til alle formater?
Avatar billede olebole Juniormester
10. november 2008 - 13:01 #1
<ole>

Photoshop laver du kun grafik med. HTML-koder skriver du enten selv i hånden - eller du bruger en WYSIWYG-editor, der kan hjælpe dig ... f.eks. DreamWeaver  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede matthew-dk Nybegynder
10. november 2008 - 13:52 #2
Jeg har også dreamweaver - skal man så bare makere teksten i dreamweaver og sætte det som link?
Avatar billede olebole Juniormester
10. november 2008 - 14:09 #3
Ja, men så skal det jo være tekst - og ikke noget tekst i et billede  =)
Avatar billede matthew-dk Nybegynder
10. november 2008 - 16:38 #4
Nej, jeg har teksten i et lag for sig selv.
Eller skal teksten skrives i dreamweaver ?
Undskyld jeg spørger dumt - det er første gang jeg arbejder rigtigt med det :)
Avatar billede w13 Novice
10. november 2008 - 16:40 #5
Ja, teksten skal skrives i DW. Hvad du skriver og gemmer i PhotoShop, vil blive et billede.
Avatar billede matthew-dk Nybegynder
10. november 2008 - 17:02 #6
Vil teksten så ikke forskyde i forhold til billedet hvis man ændre skærm opløsningen ?
Avatar billede w13 Novice
10. november 2008 - 17:18 #7
Ikke hvis du sætter dets placering i forhold til billedet, eller hvis du bygger den del af designet i pixels i stedet for procent.

Så det kommer altså helt an på, hvor sitet kodes.
Avatar billede matthew-dk Nybegynder
10. november 2008 - 18:19 #8
Hvilken opløsning er den bedste at lave det i, i DW ?
Angiv som svar så acceptere jeg :)
Avatar billede w13 Novice
10. november 2008 - 18:37 #9
1024×768 er vist stadig den mest gængse.

Jeg bør nok dele points med Olebole, da hans pointe var den samme som min, så vi kan lige vente på, han opretter et svar. =)
Avatar billede matthew-dk Nybegynder
10. november 2008 - 18:42 #10
Okay, og tak for hjælpen til jer begge :)
Deler point ud når han afgiver svar :D
Avatar billede matthew-dk Nybegynder
10. november 2008 - 20:55 #11
Nu føler jeg mig utrolig dum.
Men, når jeg er i DW skal jeg lave link på en tekst - så laver jeg en flash tekst men der efter kan jeg ikke få den til at stå hvor jeg gerne vil have den til det.
Kan kun få den til enten at være til venstre, i midten eller til højre
Avatar billede w13 Novice
10. november 2008 - 22:17 #12
Nu har jeg ikke selv DW, men der må være en eller anden positioneringsfunktion.

Hvad er i øvrigt Flash-tekst?
Avatar billede olebole Juniormester
11. november 2008 - 10:30 #13
Her er et svar herfra også - men du må lige forklare, hvad det præcist er, du gør i DW. Jeg ved f.eks. heller ikke, hvad du mener med Flash-tekst  =)
Avatar billede matthew-dk Nybegynder
11. november 2008 - 10:40 #14
I photoshop har jeg lavet en bagrund med en sort firkant i midten - i den firkant skal jeg i toppen have en menu linje vandret. Så flash text er vel en tekst man kan lave til et link - og det skifter farve når man ruller over den med musen :)
Avatar billede olebole Juniormester
11. november 2008 - 10:51 #15
- og hvordan indsætter du Flash-tekst?
Avatar billede matthew-dk Nybegynder
11. november 2008 - 11:14 #16
Det er en knap i DW der hedder 'Fash text'
Avatar billede w13 Novice
23. august 2009 - 18:42 #17
Fået løst problemet?
Avatar billede w13 Novice
04. februar 2011 - 16:30 #18
Tak for point! :)