Avatar billede rasnier Nybegynder
09. november 2008 - 20:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Min Komputer går selv ud af Dvale?

Hej alle... Endnu engang er jeg på farten, med et nyt spg.

Mit problem denne gang, er ang. min stationære komputer...
Jeg er nemlig aktiv bruger af "Dvale" funktionen på min komputer, og bruger den også ofte(ved godt at antivirus ikke opdaterer så, derfor gør jeg det manuelt)
...
Jeg opdagede så for noget tid siden, at min komputer selv tændte?...
Er der nogen der kan give mig en fornuftig forklaring på dette?...
Jeg har set mig nødsaget til at hive  strømstikket ud af den, da den ellers selv starter, når den befinder sig i Dvale...
Jeg har kørt AVAST på den, og har Comodo firewall installeret... Så... Er det bare fordi at DVALE kun gælder et bestemt tidsrum, eller?
Jeg er lidt lost på forklaringen, og vil derfor meget gerne have hjælp!
- og er det en instilling i xp home som den kører med, kan man så slå den fra?
09. november 2008 - 20:56 #1
... prøv UDEN Netværksstik tilsluttet *S* !
09. november 2008 - 20:56 #2
(Forklaring følger...)
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. november 2008 - 09:30 #3
Hvis Wake On Lan WOL er aktiveret i bios så vil den starte op fra dvale, når der registreres nettrafik på netkortet, så prøv at deaktivere WOL i BIOS.
10. november 2008 - 22:12 #4
(Det er jo hemmeligheden *S* ...)
Avatar billede rasnier Nybegynder
11. november 2008 - 19:49 #5
Jamen det vil jeg da prøve så :)... Så håber jeg på at det er forklaringen ...
11. november 2008 - 21:08 #6
Sådan har det været ved tidl. spm. af samme slags *S*
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. november 2008 - 00:32 #7
Jeg mener ellers jeg gav forklaringen ?
Avatar billede rasnier Nybegynder
14. november 2008 - 11:26 #8
Hej Igen...

Nu er der gået et par dage, hvor jeg ikke havde netværks kablet i komputeren - og ganske rigtigt... Den er ikke startet af sig selv...

Jeg gik derfor ind i BIOS i dag, og forsøgte at finde WOL - og fandt da også en der hed WOL s4 - som allerede var deaktiveret...
...
hvilket vel betyder at det ikke er problemet alligevel(WOL?) - eller hvad?
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. november 2008 - 12:16 #9
Ja det gør det, og så må det også kunne konstateres, at udtagning af kablet var en tilfældighed, da WOL allerede var deaktiveret.

Jeg har oplevet umotiverede wake up med trådløs keyboard, når power on by PS2/keyboard er aktiveret. Så prøv at deaktivere dette. Faktisk kan du lade ale enheder nævnt under APM menuen være disablet.
Avatar billede rasnier Nybegynder
07. december 2008 - 01:29 #10
Hej Igen ...

Glemte helt at afslutte tråden :s
Alt godt igen... min komputer har ikke gjort det siden... :)
Dragon knight - hvis du gider smide et "svar", så du kan få points?

Og god weekend :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. januar 2010 - 16:06 #11
Har været noget bundet op den seneste tid, og har derfor ikke haft tid til at deltage herinde.