Avatar billede basco Nybegynder
09. november 2008 - 16:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

God router som udnytter min forbindelse

Jeg har en internetforbindelse som hedder 8/2 (download/upload).

Jeg har et trådløst netværk og min router er en D-link DI 524 .. 802.11 ... 54 Mbps.

Idag findes der jo en række nyere trådløse router og jeg har overvejet at udskifte min til en bedre router.

Mit spørgsmål - kan jeg overhovedet udnytte en bedre router eller vil det være spild af penge ?

Sidder med ComputerCity's reklameavis og de har f.eks. et par D-Link som hedder DIR-615 eller 655 eller 855 .. kan jeg udnytte dem ?

Eller hvordan får jeg mest "value for money"
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2008 - 17:29 #1
Forbindelsen "8/2" indikerer at du (teoretisk) kan download med 8 Mbit/s ("Mbps") og upload med 2 Mbit/s ("Mbps").

Med andre ord: Din router kan klare en forbindelse der er 6,75 gange så hurtig som din forbindelse.

Det betyder, at din router først får problemer med at følge med, når du kan download med mere end 54 Mbit/s, i stedet for dine 8 Mbit/s, som du har nu.

Konklusion: Der er ingen problemer lige nu, og der er ingen grund opgradere.
Avatar billede basco Nybegynder
10. november 2008 - 08:22 #2
Tak for din kommentar .,.. smid et svar - så får du pointene.

Synes nu at en 8/2 netforbindelse er en okay forbindelse ... og når jeg tænker på hvor meget mere min nuværende kan "trække" af data ... så kan der ikke være mange som har brug for de nyere og større router .. endnu :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. november 2008 - 20:20 #3
Svar :-)